IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów – relacja
Pierwszy weekend marca, to czas, kiedy uwaga dużej części motocyklistów skierowana była na ulicę Marsa w Warszawie, gdzie w hali MT Polska odbywała się IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów.
Ducati Panigale robiło na zwiedzających ogromne wrażenie. |
fot. Motocaina
|
Tradycyjnie, wystawa była miejscem wielu premier.
Wzorem roku ubiegłego, wzrok największej części odwiedzających hipnotycznie przykuwało stoisko Ducati. Tam właśnie zaprezentowano, między innymi nowe Panigale, 848 Streetfighter, a ponadto zeszłorocznego debiutanta – Ducati Diavel.
Nie ulega wątpliwości, że ta włoska marka zawładnęła nie tylko niewieścimi sercami.
Nie mogło również zabraknąć ekspozycji BMW Motorrad, gdzie z bliska można było się przyjrzeć bliźniaczym maksi skuterom: C600 Sport oraz C650 GT, a co więcej sportowej propozycji na nadchodzący sezon w postaci BMW S1000RR.
Podczas targów, widzowie mieli także możliwość zapoznania się z BMW Financial Services, dotyczącej zarówno kwestii finansowania zakupu motockli, jak i promocyjnej oferty ubezpieczeniowej.
Jedną z największych atrakcji Hondy na tegorocznych targach był model RC212V, na której zawodnik Moto GP, Casey Stoner wywalczył tytuł mistrza świata. Wielbiciele marki mieli okazję równiez zobaczyć nowy model Fireblade CBR 1000RR, a także kompaktowe modele NC700S i NC700X, czy też Crosstourera – turystyczny koncept o ciekawej stylistyce.
Suzuki zaś, przywitało swoich fanów premierą modelu Inazuma 250 – idealnego dla początkujących fanów dwóch kółek, oraz GSX-R 1000, dla tych bardziej zaawansowanych w sztuce jazdy.
Yamaha ukazała w tym roku różne oblicza swego zasięgu w branży. Odwiedzający mogli przyjrzeć się z bliska off-road’owemu modelowi WR450F, ale również poznać nową odsłonę T-Max’a i skutera Xenter.
Podążając w stronę motocyklów terenowych, nie można nie wspomnieć o stoisku KTM, gdzie swoje miejsce znalazły modele takie, jak Duke 200, Duke 690 oraz Freeride 350. Co więcej, przy stoisku można było spotkać Marka Dąbrowskiego czy Jacka Czachora, a także obejrzeć motocykle zawodników Orlen Team.
Nie brakowało chętnym, aby zrobić sobie zdjęcie na wyścigowej Hondzie. |
fot. Motocaina |
Miłym zaskoczeniem okazała się możliwość zobaczenia motocykli marki Ural, która jak dotąd kojarzona była jedynie z hasłami „sowiecki” i „druga wojna światowa”. Teraz, bez wątpienia, wraca ona jednak do łask, czego potwierdzeniem było szerokie zainteresowanie motocyklami podczas wystawy.
Co więcej, na targach pojawiło się też stoisko firmy Harley-Davidson. Choć skromne, to sama nazwa i oryginalny sposób stylizacji modelek przykuwały uwagę większości odwiedzających, którzy swój wzrok mogli zawiesić na nowościach, jak Softail Slim czy Sportster 72.
Na wystawie trudno było nie dostrzec akcentów patriotycznych. W tej kategorii królował, bez wątpienia, bydgoski Romet.
Swoją obecnością, po raz kolejny potwierdził swoją stabilną pozycję wśród innych marek, a ponadto zaskoczył swych fanów ekspozycją rowerów, których produkcją zajmuje się od 2006 roku.
Na wystawie pojawiło się równiez stoisko miesięcznika Top Gear. Tam właśnie na widzów czekał nowy Mercedes SLK 55 AMG, a także Ducati Streetfighter.Towarzystwo to uświetniła obecność auta Caterham Academy. Stoisku przyciągało też młodszych amatorów motoryzacji, gdzie przez 3 dni trwała zabawa przed symulatorem jazdy gry NFS: THe Run.
Na wystawie nie zabrakło równiez atrakcji natury „mniej motocyklowej”, niż same jednoślady.
Widzowie mieli szansę wysłuchać dyskusji dyrekcji Zarządu Dróg Miejskich z warszawską policją, a także członkami Związku Motorowego. Swoje zdanie w temacie bezpiecznego podróżowania motocyklem wyrazili także znani entuzjaści jednośladów, jak Adam Badziak, Bartosz Wilczyński, Jerzy Dziewulski oraz ksiądz Robert Kotowski.
Ponadto, w ramach programu, organizatorzy uraczyli odwiedzających pokazem pierwszej pomocy w razie wypadku na motocyklu.
Podczas wystawy miały miejsce również pokazy capoeiry i akrobatyki na szarfie, a sami organizatorzy postępując krok dalej i mając na uwadze dbałość o męską częśc publiczności, przygotowali pokaz odzieży motocyklowej oraz bielizny, a wszystko to w oprawie pięknych modelek.
Podsumowując, co mówią liczby?
Na powierzchni 9000 mkw w ciągu trzech dni rezydowało 78 wystawców, 81 dziennikarzy i widzów w ilości ponad 22 tys.
Teraz może być tylko lepiej.
Do zobaczenia za rok!
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: