
Kierowca zatrzymał się na widok pieszych przed przejściem. Motocykliści tego nie przewidzieli
Kiedyś było tak, że samochody jechały, a piesi czekali. Chociaż przepisy tego nie zmieniły, teraz często to kierowcy zatrzymują się, co nie zawsze przewidują inni uczestnicy ruchu.
Zgodnie z nowymi przepisami, kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu oraz na nie wchodzącym. Ta sytuacja miała miejsce jeszcze przed wejściem w życie nowej legislacji, ale niczego by to nie zmieniło. Dwie kobiety, które chciały przeprowadzić rowery przez przejście, stały przed nim (a nie wchodziły), więc nawet obecnie kierowca nie musiałby się zatrzymywać.
Motocyklista zatrzymał się przed przejściem. Samochód jadący za nim już nie
Autor nagrania mimo tego postanowił to zrobić, tak jak wielu innych uważając, że warto być uprzejmym. Tego nie przewidzieli dwaj motocykliści jadący za nim. Kierujący samochodem nie jechał szybko, nie zatrzymał się gwałtownie, więc trudno zrozumieć, jak mogli nie zdążyć zareagować.
Jak dochodzi do potrąceń na przejściach dla pieszych? Idealna sytuacja poglądowa
Nagrywający doskonale zdawał sobie sprawę z sytuacji, podobnie jak piesze, które nie weszły na przejście. Autor mógł więc ruszyć do przodu, aby uniknąć zdarzenia. Zamiast tego zjechał odrobinę w prawo, licząc że motocykliści nie uszkodzą jego auta, tylko rozbiją się na wysepce i tak też się stało. Na koniec wspomniał jeszcze, że nie zamierza interesować się poszkodowanym motocyklistą, ponieważ „jest ich trzech”. Brawo, od samego początku do końca wzorowa postawa.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?