
Bentley Bentayga S – najbardziej sportowa, ale wcale nie najszybsza wersja popularnego modelu
Bentley przedstawia czwartą wersję swojego najpopularniejszego modelu - Bentayga S. To najbardziej sportowa wersja Bentaygi, ale... tylko z wyglądu.
Po sportowych odmianach modeli oczekuje się imponujących osiągów. W przypadku Bentleya Bentayga S, fani motoryzacji mogą być zawiedzeni. Sportową wersję Bentaygi napędza czterolitrowy silnik V8 o mocy 542 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Sprint do „setki” zajmuje wersji S 4,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 290 km/h. A to oznacza dokładnie takie same osiągi, co w przypadku zwykłej wersji V8.

Najszybszą Bentaygą w gamie pozostaje więc wersja Speed z silnikiem W12, która od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,9 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 306 km/h.
Bentley Bentayga S nie jest może najszybszy, ale być może będzie najlepiej prowadzić się podczas szybkiej jazdy w zakrętach. Bentley zapewnia, że w trybie Sport poprawiono wyczucie układu kierowniczego, ograniczono też przechylanie nadwozia w zakrętach – zawieszenie jest sztywniejsze o 15%.

Wizualnie Bentley Bentayga S z pewnością prezentuje się bardziej sportowo niż inne wersje w gamie. Najbardziej uwagę zwraca bardziej wydatny spojler z tyłu. Zestaw czarnych dodatków od przyciemnienia reflektorów, przez ramki wokół szyb, po czarne owalne końcówki wydechów dodaje całości sportowego charakteru.
Wewnątrz Bentleya Bentayga S dominuje alcantara, a sportową stylizację kabiny uzupełniają czerwone przeszycia poszczególnych elementów oraz znaczek S, przyklejony w dolnej części przednich drzwi.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?