Poduszka powietrzna dla motocyklistki
W poszukiwaniu sposobu na jeszcze lepszą ochronę motocyklisty na ulicach, włoska firma Dainese opracowała nowy system poduszki powietrznej usytuowanej w odzieży motocyklowej – model D-air Street.
System D-air |
fot. Dainese |
Jak sama nazwa mówi, opcja ta ma stanowić zabezpieczenie podczas jazdy przede wszystkim w warunkach miejskiego zgiełku.
Jak to działa?
Odzież ochronna podzielona jest na dwie części: pierwszą, zwaną „J-Kit”, znajdującą się w kurtce motocyklisty, i drugą o nazwie „M-Kit”, która zespolona jest z motocyklem.
J-Kit generuje powietrze potrzebne do wypełnienia poduszki powietrznej o objętości 12 litrów, znajdującej się w kluczowych miejscach ciała wymagających szczególnej ochrony.
Sprawne działanie poduszki umożliwia inteligentny elektroniczny system umieszczony w ramie motocykla i widelcach teleskopowych, które pod wpływem nagłego tarcia lub uderzenia wysyłają dane do czujników w kurtce, otwierając poduszkę powietrzną najszybciej jak to możliwe.
System D-Air |
fot. Dainese |
Według szacunków producenta czas potrzebny na uruchomienie systemu od momentu wykrycia zagrożenia to 45 milisekund.
Statystyki firmy Dainese sugerują, że system D-air redukuję moc uderzenia do 92% na klatce piersiowej i 82% na plecach.
fot. Dainese
|
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: