
Wiózł betonowe elementy, położone luzem na płaskiej naczepie!
Bez żadnego zabezpieczania uniemożliwiającego przemieszczenie się ładunku przewoził elementy betonowe kierowca ciężarówki zatrzymanej do kontroli przez patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Na drodze krajowej numer 72, przy wyjeździe z Konina, inspektorzy ITD zauważyli zestaw przewożący duże elementy betonowe w kształcie litery „L”. Ładunek nie był w żaden sposób zabezpieczony – ani pasami ani służącymi do tego celu łańcuchami. Sama naczepa miała formę płaskiej platformy, więc nie było mowy o nawet prowizorycznym zabezpieczeniu ładunku przez burty.
Niezabezpieczony ładunek i niesprawne hamulce, ale kierowca miał na to wytłumaczenie
Po zatrzymaniu kierowca przyznał, że nie zabezpieczył ładunku przez zmianą położenia, ponieważ nie miał do tego odpowiednich przyrządów. Szofer nie ukrywał, że zdawał sobie sprawę z niebezpieczeństwa. To rzadko spotykana postawa – większość kierowców zatrzymanych w podobnych okolicznościach, tłumaczy, że położony luzem na naczepie ładunek jest bardzo ciężki, więc nie ma szans się przesunąć. Dlatego nie stosują pasów zabezpieczających, nawet jeśli je mają.
Za stwierdzoną nieprawidłowość inspektorzy ukarali kierowcę 500-złotowym mandatem. Otrzymał też zakaz dalszej jazdy do czasu zabezpieczenia ładunku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?