Karolina Chojnacka

Brabus 800 – wilk w owczej skórze, czyli 800 KM mocy i sprint do „setki” w 3 sekundy

Dzięki wiedzy zdobytej w ciągu ponad 40 lat pracy nad tuningiem silnika, inżynierowie z Bottrop opracowali potężne ulepszenie osiągów dla Mercedesa E 63 S 4MATIC +. Tak powstał nowy Brabus 800.

Turbodoładowany czterolitrowy, ośmiocylindrowy silnik Mercedesa E 63 S 4MATIC + wytwarza fabrycznie 612 KM mocy. Czy raczej wytwarzał. Dzięki modyfikacjom silnika, których podjęli się inżynierowi z Bottrop osiągi Mercedesa E 63 S 4MATIC + znacznie wzrosły. Specjalnie skonfigurowane turbosprężarki o wysokiej wydajności, nowy elektroniczny układ sterowania silnikiem, zapewniający specjalne mapowanie wtrysku, zapłonu i kontroli ciśnienia doładowania oraz liczne ulepszenia wydajności sprawiły, że Mercedes przekształcił się w Brabusa 800.

Po konwersji silnik wytwarza dodatkowe 188 KM i dodatkowy moment obrotowy 150 Nm. Dzięki ogromnej mocy 800 KM przy 6600 obr/min i 1000 Nm przy niskich 3600 ob /min, Brabus 800 jest jednym z najpotężniejszych sedanów i kombi na świecie.

Brabus 800
Brabus 800, fot. materiały prasowe / Brabus

W związku z tym, jak zapewniają inżynierowie z Bottrop, właściwości jezdne są znakomite. Połączenie wysokowydajnego silnika, dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów, którą można przełączać automatycznie lub ręcznie za pomocą ergonomicznych aluminiowych łopatek zmiany biegów na kierownicy oraz napędu na wszystkie koła 4MATIC + sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe trzy sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h w obu wersjach nadwozia.

Oczywiście Brabus zapewnia również właścicielowi dowolnego E 63 S 4MATIC + ucztę akustyczną. Wysokowydajny układ wydechowy ze stali nierdzewnej z czterema rurami wydechowymi ze stali nierdzewnej (lub włókna węglowego) optymalizuje dostarczanie mocy poprzez zmniejszenie przeciwciśnienia wydechu. Co więcej: zintegrowane klapy wydechowe mogą zmieniać charakter spalin. Dzięki temu kierowca może wybrać dyskretny, cichy tryb „Coming home”. W opozycji do niego, tryb „Sport” sprawia, że silnik V8 wytwarza wyjątkowo mocny dźwięk.

Brabus 800
Brabus 800, fot. materiały prasowe Brabus

Zmiany pod maską to jednak nie wszystko. Brabus 800 prezentuje się wyjątkowo sportowo i dynamicznie dzięki pakietowi specjalnie zaprojektowanych ulepszeń aerodynamicznych z włókna węglowego. Wloty powietrza  po lewej i prawej stronie osłony chłodnicy oraz przedni spoiler nadają samochodowi agresywny charakter. Co istotne, przy dużych prędkościach element poprawiający aerodynamikę zmniejsza siłę nośną przedniej osi, a tym samym optymalizuje stabilność prowadzenia.

Tylny spojler na pokrywie bagażnika sedana został ukształtowany tak, aby generować większy docisk na tylnej osi w celu uzyskania optymalnej równowagi aerodynamicznej. Istnieje również wkładka dyfuzora z włókna węglowego na tylną deskę rozdzielczą, która otacza cztery rury wydechowe sportowego układu wydechowego i uzupełnia pakiet sportowy.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze