
System e-TOLL – wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu!
Funkcjonujący obecnie system viaTOLL zostanie zastąpiony przez system e-TOLL. Wraz z wdrożeniem systemu e-TOLL zmieniona zostanie technologia wykorzystywana do poboru opłaty elektronicznej - komunikację radiową zastąpi pozycjonowanie satelitarne. Co jeszcze się zmienia?
Ministerstwo Finansów uruchomiło stronę etoll.gov.pl, gdzie kierowcy znajdą najważniejsze informacje o nowym systemie poboru opłat e-TOLL. Strona została udostępniona w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej).
Nowy system e-TOLL zastąpi viaTOLL
Funkcjonujący obecnie system viaTOLL zostanie zastąpiony przez e-TOLL. Wraz z wdrożeniem systemu e-TOLL zmieniona zostanie technologia wykorzystywana do poboru opłaty elektronicznej – komunikację radiową zastąpi pozycjonowanie satelitarne. Wprowadzony zostanie otwarty model dystrybucji urządzeń wykorzystywanych do naliczenia opłaty – aplikacja mobilna, urządzenia pokładowe i zewnętrzne systemy lokalizacyjne.
Na etoll.gov.pl znajdują się między innymi informacje o:
- zasadach przejścia z viaTOLL do e-TOLL,
- wysokości stawek,
- kategoriach pojazdów,
- sieci dróg płatnych,
- oraz kalkulator pozwalający obliczyć należną opłatę za przejazd
W systemie e-TOLL możliwa jest pełna obsługa online, ale na stronie znajdą się też informacje o lokalizacjach Miejsc Obsługi Klienta (MOK), które aktualnie publikowane są w serwisie KAS. Na stronie etoll.gov.pl już teraz zamieszczono informacje o zakresie usług MOK.
W drugiej połowie maja dla użytkowników zostanie uruchomione Internetowe Konto Klienta (IKK), w którym będzie można zarejestrować się do nowego systemu. IKK to konto dla każdego użytkownika e-TOLL, w którym będzie miał on dostęp do wszystkich danych, dokumentów i usług online. Uruchomienie systemu e-TOLL zostało zaplanowane na pierwszą połową czerwca.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?