Sportowe samochody miejskie

Auta z segmentu B – niektórzy mówią o nich, że są stworzone dla kobiet. W większości małe i zgrabne, ułatwiające manewrowanie w ciasnych przestrzeniach, na parkingach czy w korkach, są wygodne na dojazdy do pracy i na zakupy. Co nie znaczy, że nie mają ukrytych zalet i werwy.

Suzuki Swift Sport
fot. Suzuki

Na przykład Suzuki Swift Sport z silnikiem 1,6 VVT o mocy 136 KM potrafi, dzięki niewielkie masie, rozpędzić się do setki w 8,7 sekundy. Autostradą za zachodnią granicą pogna nawet 195 km/h. Ma 6-stopniową skrzynię biegów, jest też oszczędne – pali 6,4 l benzyny na 100 km. Bi-ksenowe przednie reflektory zwiększają widoczność nocą. Ponadto Suzuki ma 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, dwie niezależne końcówki układu wydechowego, nakładki na progi i pedały, a także wyprofilowane fotele. Bezpieczny pedał hamulca i sprzęgła nie zapada się w razie wypadku.

Ford Fiesta Sport
fot. Ford

Przyjazny dla portfela i dynamiczny jest również Ford Fiesta Sport z silnikiem 1,6 Ti-VCT (120 KM). W cyklu mieszanym średnio zużywa 5,9 l paliwa na 100 km, a do setki dochodzi w 9,9 sekundy. Niezłe przyspieszenie jak na mały samochód. Sportowego sznytu nadaje temu modelowi Forda obniżone zawieszenie, chromowana oprawa przednich reflektorów i tylny spoiler, a kubełkowe fotele są dodatkowo bardzo wygodne.  

Nissan Micra i Mitsubishi Colt osiągi mają nieco słabsze, ale to nie znaczy, że całkiem słabe. Colt osiąga setkę w 11 sekund (silnik 1,3 i 95 KM), paląc 5,6 l na 100 km. Micra natomiast ten sam pułap przekracza po upływie 11,3 sekundy, napędzana przez silnik o pojemności 1,2 l i 98 KM. Z wymienionych jest najbardziej oszczędna – 4,1 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym.

Nissan Micra III
fot. Nissan

Nissan Micra w wersji Tekna jest wyposażony w 15-calowe felgi oraz halogenowe przednie lampy z regulacją wysokości. Mitsubishi Colt w wersji Intense ma 16-calowe koła z aluminiowymi obręczami. W obu autach kierownica i dźwignia zmiany biegów są pokryte skórą.

Wszystkie wymienione samochody mają szczególne zabezpieczenia z myślą o najmłodszych. Colt, na przykład, jest wyposażony w dwa mocowania dziecięcych fotelików ISO-FIX CRS i zabezpieczenie tylnych drzwi w wersji 5-drzwiowej. Fiesta i Micra chronią głowę i klatkę piersiową kierowcy oraz pasażera dzięki bocznym poduszkom powietrznym. Zamontowanie systemu ABS z EBD odpowiada za odpowiedni rozkład siły hamowania i redukuje możliwość utraty kontroli nad pojazdem.

Mitsubishi Colt ZEN
fot. Mitsubishi

W Fordzie Fiesta opcjonalnie można także wybrać elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z układem kontroli trakcji (TCS), a podobne rozwiązanie są dostępne także w Suzuki Swift Sport oraz Nissanie Micra. Wszystkie pojazdy są również wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Kobiece, mało palą, potrafią się wcisnąć nawet tam, gdzie jest ciasno, a dynamiki może im pozazdrościć niejeden większy samochód. Czego chcieć więcej w codziennych korkach?

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze