
2-tonowy Ford Transit oficjalnie. Jeszcze większa ładowność i mniejsze zużycie paliwa
Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku.
Udoskonalone wersje zaawansowanych jednostek wysokoprężnych EcoBlue pomagają zmniejszyć koszty funkcjonowania floty, zapewniając obniżenie zużycia paliwa do 7%, a nawet 8% w wypadku nowego zespołu napędowego EcoBlue Hybrid – pierwszej w segmencie miękkiej hybrydy, wykorzystującej 48-woltową instalację elektryczną.
Program kompleksowego redukowania masy w nowym modelu Forda Transita, z wykorzystaniem technologii stosowanych w przemyśle lotniczym i oprogramowania komputerowego wspierającego projektantów, pomógł zwiększyć ładowność o 80 kg. Ponadto zaawansowane funkcje łączności, w tym technika wbudowanych modemów FordPass Connect umożliwią przedsiębiorcom znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy pomagają w autonomicznym parkowaniu, stosowaniu się do ograniczeń prędkości, zmniejszają też ryzyko i skutki ewentualnych kolizji w zurbanizowanym środowisku.
Nowy Ford Transit, sprzedawany już w Europie, jest kontynuatorem sukcesu poprzednika, który przyczynił się do wywalczenia przez Transita statusu lidera w swoim segmencie rynkowym, zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Wzrost sprzedaży w Europie utrzymał się w 2019 r., a gama modeli Transita ustanowiła rekordowy wynik w drugim kwartale 2019 roku, osiągając całkowitą sprzedaż 68 800, czyli o 2,7 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Ford zaproponował także znaczące ulepszenia w ofercie 1-tonowego Transita Custom, w tym zmodernizowane układy napędowe: silnik wysokoprężny EcoBlue, EcoBlue Hybrid i wariant z napędem typu mild hybrid, a ponadto zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.
Nowy system EcoGuide – po raz pierwszy dostępny w pojeździe użytkowym – również wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. System Ford EcoGuide wykorzystuje pozycjonowanie GPS, aby wskazać kierowcom, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg, przed wzniesieniami, skrzyżowaniami, czy ograniczeniami prędkości, pozostającymi poza zasięgiem wzroku, dzięki czemu m.in. mogą oni zmniejszyć zużycie paliwa.
Do dostępnych już wcześniej silników 2,0-litrowych EcoBlue, o mocy 105 KM, 130 KM oraz 170 KM doszła nowa jednostka, o mocy 185 KM, dysponująca pokaźnym momentem obrotowym 415 Nm. Wszystkie dostępne silniki mają turbosprężarki o nowszej konstrukcji, która pozwala na uzyskiwanie wyższego momentu obrotowego w szerszym niż dotąd zakresie obrotów.
Od wiosny 2020 roku, obok standardowej w przednionapędowych wersjach 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pojawi się w wersjach Transita napędzanych na tylną oś bardzo efektywna i dynamiczna 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów z adaptacyjną funkcją Adaptive Shift Scheduling, która analizuje indywidualny styl jazdy kierowcy i wykorzystuje dane do optymalizowania momentów zmian biegów.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: