Żeńska załoga na trasach IRC
Mamy już w pełni żeńską załogę w cyklu PWRC, a kolejna zadebiutowała w cyklu IRC! Bułgarka Ekaterina Stratieva wraz z Rumunką Carmen Poenaru w Citroenie C2 R2 rozpoczęły sezon od Rajdu Wysp Kanaryjskich.
Carmen Poenaru i Ekaterina Stratieva |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki |
Plany żeńskiej załogi na sezon 2012 obejmują 9 rund cyklu IRC (Intercontinental Rally Challenge). Pierwsza odbyła się w dniach 15-17 marca na Wyspach Kanaryjskich. Ekaterina i Carmen po pierwszym dniu rywalizacji zajmowały 10 lokatę w klasyfikacji 2RW:
– Sam dojazd na ten rajd to 6 tysięcy km i aklimatyzacja była trudna, a dla mojej pilotki to pierwszy rajd tej rangi. Po starcie przez trzy pierwsze odcinki miałam kłopoty techniczne, ale na szczęście serwis się z nimi uporał. Generalnie jestem zadowolona z naszego wyniku, biorąc pod uwagę, że od listopada nie trenowałam, a do rajdu przygotowywałam się tylko 10 dni – tłumaczyła Ekaterina, która ukończyła rajd na miejscu 11. w 2RW.
Zawodniczki mają nadzieję na poszerzenie swojego planu startów, więcej treningów i zamianę Citroena na nowszy model DS3 R3 w dalszej części sezonu.
Ekaterina otrzymuje tytuł Rally Lady of the Year |
![]() |
fot. rallymagazin.ro
|
Stratieva jest dwukrotną mistrzynią Bułgarii w wyścigach górskich, od których zaczynała karierę. Potem startowała w Citroen Racing Trophy i w zeszłym roku pojawiła się już na trasach IRC w rajdach Jałty oraz Barum. Na koniec sezonu otrzymała wyróżnienie „Rally Lady of the Lear” na gali Rally Magazine Awards.
Jej ojciec startował w wyścigach i zabrał ją na pierwszy rajd, gdy miała 3 latka. Jednak matka Ekateriny długo była przeciwna, by córka poszła w ślady ojca. Dopiero po zdaniu prawa jazdy Ekaterina zaczęła pod okiem ojca szlifować umiejętności za kierownicą, a trzy lata później przyszedł czas na pierwszy wyścig w Suzuki Swifcie. Od 2005 roku startowała w wyścigach górskich i płaskich, a następnie w rajdach. Najpierw dyktował jej mężczyzna, a potem poznała Carmen, która nie jest profesjonalnym pilotem, ale nadrabia swoim zapałem. Dziewczyny mają już za sobą kilka wspólnych startów.
W jednym z wywiadów Ekaterina mówiła:
– To nie jest tak, ze osiągnę wszystko uśmiechem, bo jestem kobietą. Chcę udowodnić, że mogę trenować codziennie i dzięki temu osiągać dobre wyniki. Kiedyś na rajdzie w nagrodę otrzymałam filiżankę, bo jestem kobietą, a ja chcę otrzymywać nagrody za wynik, nie ze względu na płeć. Kobiety powinny się ścigać i nie zajmować ostatnich miejsc w klasyfikacji. Bo czasem kobieta jest w stanie osiągnąć więcej niż mężczyzna.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: