Schumacher pokazuje pazur
Michael Schumacher, ku uciesze widzów zebranych przed telewizorami oraz na trybunach toru Albert Park uzyskał najlepszy czas podczas II sesji treningowej.
fot. Pirelli |
Pogoda podczas drugiego treningu nie rozpieszczała kierowców. Po zakończeniu pierwszego treningu nad torem pojawiły się deszczowe chmury z których lunęło krzyżując plany zarówno kierowców jak i zespołów. Takie warunki nie sprzyjały jeździe, a po upływie 35 minut w tabeli mieliśmy tylko 5 czasów. Pierwszy był Vergne z czasem 1:47,166 sek, dalej Kobayashi, Ricciardo, Maldonado i Karthikeyan, który przejechał pierwsze pomiarowe kilometry. Mokra nawierzchnia, która jak to nazywają kierowcy, była zielona ( zielony tor, oznacza zero przyczepności oraz brak nagumowania ) spowodowało wiele efektownych uślizgów, które kończyły się tylko strachem dla danego kierowcy i zespołu.
Mała ilość pomiarowych okrążeń oraz poprawiające się warunki spowodowały, że sędziowie pozwoli na używanie systemu DRS. System został włączony akurat w momencie, gdy na torze pojawił się między innymi Fernando Alonso. W czasie, kiedy Alonso podróżował po najlepszy czas, o mało swojej przygody z treningiem nie zakończył Sergio Perez, który w zakręcie nr 13 poprzez błąd o mało nie uderzył w opony.
Fernando Alonso, który w czasie przygód Pereza wskoczył na pierwsze miejsce, został po paru chwilach pobity przez swojego kolegę z teamu – Felipę Massę. Jednak uwagę kibiców oraz komentatorów przyciągnął Pedro de la Rosa, który wyjechał na tor i…. po jednym okrążeniu zjechał do alei serwisowej z całą litanią problemów, których doświadczył na tym jednym okrążeniu. Trzeba śmiało przyznać, że HRT i trapiące ten team problemy, spowoduje nie zagości chyba zbyt często w wyścigach F1.
W miarę trwania treningu oraz słońca, które wyszło zza chmur spowodowało, że tor przesychał szybciej, a kierowcy decydowali się na opony przejściowe, które w tym sezonie są pomalowane jasno zieloną farbą, która jest bardzo dobrze widoczna dla widzów. Jednak poprawiające się warunki spowodowały, że na 25 minut przed końcem kierowcy schowali się do garaży i czekali, aż warunki poprawią się jeszcze bardziej, ponieważ jak mówiły prognozy trzeci trening oraz kwalifikacje miały odbyć się na sucho, więc nie było sensu jazdy w warunkach, które nie będą miały miejsce. W tym czasie kibice na całym świecie mogli podziwiać okolice toru oraz panoramę Melbourne.
Pierwszym odważnym, który wyjechał na tor z pośrednią mieszanką był Narain Karthikeyan. Jego okrążenie oraz awaryjny już od samego początku bolid, powodowały, że Hindus raczej próbował utrzymać się na torze, niż jechać pomiarowe okrążenia.
Ostatnie minuty treningu przebiegły pod znakiem znacznych poprawek czasu oraz sporego ruchu na torze. Po raz kolejny swoją sesję przed czasem zakończył Felipe Massa, który wypadł na jednym z zakrętów i utknął w żwirowej pułapce. Ostatecznie sesja zakończyła się zwycięstwem Schumachera, który wyprzedził Nico Hulkenberga oraz trzeciego Pereza.
Nazwisko kierowcy czas okrążenia:
1. M. Schumacher 1:29.183 16
2. N. Hulkenberg 1:29.292 19
3. S. Perez 1:30.199 23
4. F. Alonso 1:30.341 13
5. K. Kobayashi 1:30.709 14
6. P. di Resta 1:31.466 13
7. F. Massa 1:31.505 14
8. H. Kovalainen 1:31.932 16
9. N. Rosberg Mercedes 1:32.184 17
10. S. Vettel Red Bull 1:32.194 19
11. M. Webber 1:32.296 20
12. T. Glock 1:32.632 17
13. W. Pietrow 1:32.767 15
14. R. Grosjean 1:32.822 11
15. J. Button 1:33.039 18
16. L. Hamilton 1:33.252 11
17. P. Maldonado 1:34.108 21
18. K. Raikkonen 1:34.275 7
19. B. Senna 1:34.312 17
20. J. E. Vergne 1:34.485 29
21. D. Ricciardo 1:34.604 31
22. C. Pic 1:34..770 13
23. N. Karthikeyan 1:42.627 16
24. P. de la Rosa brak czasu 1
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: