TOYOTA GAZOO Racing zajmuje wszystkie miejsca na podium Rajdu Niemiec
Zespół TOYOTA GAZOO Racing odniósł historyczne zwycięstwo w Rajdzie Niemiec, zajmując wszystkie miejsca na podium. 10. rundę sezonu WRC wygrał Ott Tänak i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej cyklu do 33 punktów.
Tänak na czele Rajdu Niemiec jechał niemal od startu do mety, wystrzegając się kosztownych błędów i ryzykownych manewrów, kontrolował sytuację w tabeli z wynikami. Największą przewagę nad głównymi rywalami w walce o tytuł mistrza świata zyskał na wyjątkowo trudnych odcinkach specjalnych Panzerplatte w sobotnie popołudnie. Estończyk zwyciężył z przewagą ponad 20 sekund i trzeci rok z rzędu wygrał tę imprezę. Był to już piąty triumf duetu Ott Tänak – Martin Järveoja w tym sezonie.
Podium uzupełniły dwie pozostałe załogi TOYOTA GAZOO Racing w Yarisach WRC. Kris Meeke pilotowany przez Sebastiana Marshalla dojechał na drugim miejscu, co jest jego najlepszym wynikiem, odkąd jeździ dla Toyoty. Trzecie miejsce zajął duet Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, który powtórzył wynik z Rajdu Finlandii. Na 10. miejscu i z punktem do klasyfikacji generalnej cyklu rajd ukończył Takamoto Katsuta, który po raz pierwszy pojechał w mistrzostwach świata w Yarisie WRC.
Trzy Toyoty na podium Rajdu Niemiec to doskonały wynik dla japońskiej marki w imprezie, która może uchodzić za „domową”. W końcu Toyota Motorsport GmbH, który opracował silnik do Yarisa WRC, ma swoją siedzibę w leżącej nieopodal Kolonii.
Wyniki Rajdu Niemiec
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h15m29.8s
2. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +20.8s
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +36.0s
4. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +58.5s
5. Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m16.6s
6. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m46.2s
7. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +1m56.3s
8. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +2m02.2s
9. Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +6m22.2s
10. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +8m19.2s0m28.7s
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: