Kobiety wytypowały najlepsze samochody roku 2011
Dziennikarki motoryzacyjne z całego świata ustaliły ranking Światowego Samochodu Kobiet Roku 2011. Na pierwszym miejscu, co jest zaskoczeniem - remis! BMW serii 5 oraz Citroen DS3.
![]() |
fot. BMW
|
![]() |
fot. Citroen
|
Czternaście sędzin wybrało swoją krótką listę samochodów (nie więcej niż siedem aut w kategorii). Głosowanie tajne wyłoniło zwycięzców.
Międzynarodowe biuro rachunkowości, Grant Thornton, badało wyniki napływające z Nowej Zelandii. Paul McCormick, dyrektor biura stwierdził że zwycięzcy w poszczególnych kategoriach nie byli trudni do wyłonienia. Problem stanowiła praktycznie równa ilość punktów dla dwóch głównych liderów: BMW serii 5 oraz Citroena DS3.
– Każdy sędzia głosował zgodnie z jego specjalistyczną wiedzą. Głosy były wyjątkowo zróżnicowane. Podczas gdy niektórzy sędziowie głosowali mocno w jednym segmencie ,w innym starali się nie zabierać zdania.
Tegoroczne trofea będą wykonane w Indiach – pod patronatem indyjskiej sędziny, Renuka Kirpalani. Zostaną one wyeksponowane w biurach zwycięskich firma samochodowych.
Certyfikaty zaprojektowane i wyprodukowane w Anglii przez Peartree Studios w Colerne, zostaną przekazane do przedstawicieli laureatów poszczególnych kategorii.
Sędzia Sandy Myhre z Nowej Zelandii zapowiedziała, że do listy jury w 2012 roku dołączą jeszcze dwie kobiety – po jednej z Chin i Australii.
– Nagrody te są unikalne na całym świecie i zyskują co raz większe uznanie. Zaczęliśmy od ośmiu sędziów w 2009 roku. Za rok liczba ta się podwoi co odzwierciedla znaczenie kobiecej perspektywy dla przemysłu motoryzacyjnego.
Światowy kobiecy rodzinny samochód roku 2011 to dla przykładu Volvo S60, a najbardziej sportowym kobiecym samochodem został Aston Martin Rapide (zaraz przed Audi TT).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: