
Nowy Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake
Mercedes-AMG dynamicznie poszerza gamę swoich modeli. Nowy CLA 45 Shooting Brake to już trzecia propozycja w zupełnie nowej gamie kompaktowych modeli z serii Performance - czyli samochodów nastawionych na wysokie osiągi!
Zupełnie nowa 2,0-litrowa jednostka o mocy do 310 kW (421 KM) jest najmocniejszym na świecie 4-cylindrowym motorem turbo wytwarzanym seryjnie. W stosunku do poprzednika generuje dodatkowe 30 kW (40 KM). Wzrósł również maksymalny moment obrotowy – z 475 do 500 Nm. Nowy silnik powstaje na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach, zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik”.
Czterocylindrowiec zapewnia wyjątkowe osiągi w dwóch klasach mocy: 285 kW (387 KM) w wersji podstawowej oraz 310 kW (421 KM) w odmianie S. Nowe kompaktowe samochody sportowe przyspieszają od 0 do 100 km/h w rekordowym czasie: CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake potrzebuje na to jedynie 4,0 s, a bazowy CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake – 4,1 s. Prędkość maksymalna wariantu S jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h, a podstawowego – do 250 km/h (z opcjonalnym Pakietem Kierowcy AMG także wynosi 270 km/h).
Po raz pierwszy nowy 4-cylindrowy silnik o wysokich osiągach otrzymał dwustopniowy wtrysk paliwa. W pierwszym etapie szybkie, precyzyjnie dawkujące paliwo piezoelektryczne wtryskiwacze dostarczają benzynę do komór spalania pod ciśnieniem do 200 barów – w ramach wielokrotnego wtrysku, sterowanego przez układ zarządzania silnikiem zgodnie z wymaganiami. W drugim etapie do akcji wkracza dodatkowy układ wtrysku paliwa do kolektora dolotowego, korzystający z zaworów elektromagnetycznych – istotny dla uzyskania wysokiej mocy.
Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia stanowi podstawę dla uzyskania wysokiej stabilności kierunkowej i bardzo dynamicznej charakterystyki pokonywania zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia. Jednocześnie na tle poprzednika nowa seria 45 oferuje wyższy poziom komfortu jazdy. W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona.
Także z zewnątrz nowe CLA 45 Shooting Brake jest „napakowane” emocjami: długa maska, linia szyb w stylu coupé, muskularne błotniki i opadająca linia dachu zdradzają geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami nie pozostawia wątpliwości co do przynależności modelu do rodziny AMG Performance, a wyraźny „nos rekina”, smukłe reflektory i płaska, aerodynamicznie wyprofilowana pokrywa silnika z mocnymi przetłoczeniami wizualnie obniżają przednią partię nadwozia.
Imponującą prezencję podkreślają również szersze przednie błotniki z zaakcentowanymi nadkolami, które zapewniają przestrzeń dla poszerzonej przedniej osi. Przypominający dysze kształt wlotów powietrza nawiązujedo AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w kurtyny powietrzne przed przednimi kołami, optymalizujące przepływ powietrza w interesie poprawy efektywności aerodynamicznej i współczynnika oporu powietrza.
Szerokość otworu załadunkowego – 871 mm – jest znacznie większa niż w poprzedniku (635 mm). Dodatkowo tylna klapa może być otwierana bezdotykowo. 505-litrowy bagażnik jest wystarczająco duży, aby pomieścić mnóstwo sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji mocno wyprofilowane, sportowe fotele, standardowo pokryte tapicerką łączącą czarną syntetyczną skórę ARTICOi mikrofibrę DINAMICA. Nie zabrakło typowego dla AMG akcentu w postaci podwójnych, czerwonych przeszyć.
W ten schemat kolorystyczny wpisują się czerwone pasy bezpieczeństwa designo i wykończenie deski rozdzielczej czarną mikrofibrą DINAMICA z czerwoną nicią, a także pierścienie otworów wentylacyjnych w tym samym kolorze. Alternatywnie dostępna jest tapicerkaz syntetycznej skóry ARTICO w zestawieniu kolorystycznym szary neva/czarny z szarymi, podwójnymi przeszyciami i elementami ozdobnymi z aluminium o podłużnym szlifie.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: