Oto jubileuszowy Nissan 370Z 50th Anniversary Edition
W Nowym Jorku został zaprezentowany Nissan 370Z 50th Anniversary Edition z roku modelowego 2020, w charakterystycznych wyścigowych barwach. Samochód pokazano światu w tym samym mieście, w którym pół wieku temu odbyła się amerykańska premiera oryginalnego Datsuna 240Z.
Nie jest tajemnicą, że Datsun 240Z zapoczątkował popularność japońskich samochodów sportowych w Stanach Zjednoczonych” – powiedział Ivan Espinosa, wiceprezes ds. globalnej strategii produktowej i planowania w firmie Nissan. – Prawie tak samo znanym elementem historii modeli Z jest zmiana, jaką stuningowany przez Petera Brocka na potrzeby wyścigów 240Z spowodował w krajobrazie amerykańskiego sportu motorowego. Po debiucie BRE 240Z w 1970 roku Nissan/Datsun stał się jedną z firm odnoszących największe sukcesy w tej dziedzinie sportu w Ameryce, czego dowodem są tysiące zwycięstw w ostatnim pięćdziesięcioleciu.
370Z z roku modelowego 2020 będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: podstawowej, Sport, Sport Touring oraz 370Z Nismo. Bazę dla 370Z 50th Anniversary stanowi wersja 370Z Sport, w największym stopniu oddająca „entuzjastycznego” ducha oryginalnego modelu 240Z.
Nadwozie 370Z 50th Anniversary Edition nawiązuje do barw oryginalnego wyścigowego BRE. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: białej z czerwonymi akcentami oraz srebrnej z czarnymi akcentami. Główne elementy stylistyczne BRE to dwa charakterystyczne pasy po bokach samochodu oraz kontrastujący kolor lakieru na pokrywach bagażnika i maski silnika, obudowach lusterek bocznych oraz słupkach A (czerwony w białych samochodach lub czarny w połączeniu ze srebrnym nadwoziem). Wąska linia z boku samochodu biegnie od reflektora do tylnej szyby i kończy się małym trójkątem inspirowanym słupkiem C Datsuna 240Z. Wersja jubileuszowa wyróżnia się także oznaczeniem 50th Anniversary na przednim błotniku, rocznicowym emblematem z tyłu i 19‑calowymi felgami z lekkiego stopu z czerwonymi akcentami.
370Z 50th Anniversary Edition zachował smukły profil poprzednich „zetek”, na który składają się takie elementy jak niska linia dachu, wznoszący się kontur tylnego bocznego okna oraz kąt pochylenia tylnej klapy. Biksenonowe reflektory w kształcie bumerangu oraz światła do jazdy dziennej LED harmonizują z wyrazistym kształtem przedniego zderzaka. Tylne światła – również z motywem bumerangu – brak tylnego spojlera oraz szerokie, mocno zarysowane błotniki podkreślają mocny, muskularny styl samochodu.
Dominuje mocno wyprofilowana deska rozdzielcza. Rozbudowana konsola środkowa oddziela fotele kierowcy i pasażera.. Jednym ze specjalnych akcentów jest obszyta alcantarą kierownica „50th Anniversary”, z inspirowanym wyścigami oznaczeniem położenia centralnego. Podgrzewane i elektrycznie regulowane w czterech kierunkach fotele są pokryte skórą i zamszem oraz mają regulację podparcia kręgów lędźwiowych. Ozdobiono je specjalnymi przeszyciami oraz grafiką i logo 50‑lecia wytłoczonym na oparciach. W całym wnętrzu rozmieszczono ciemne chromowane detale, takie jak specjalne nakładki na progi z logo Z. Tapicerka drzwi z syntetycznego zamszu jest zarezerwowana wyłącznie dla tej wersji modelu.
Sercem 370Z 50th Anniversary Edition jest silnik V6 Nissana o pojemności 3,7 litra. Jednostka rozwija 332 KM mocy i 366 Nm momentu obrotowego. Współpracuje on z 6‑biegową przekładnią manualną z systemem SynchroRev Match synchronizującym prędkość obrotową silnika przy redukcji przełożenia. System automatycznie kontroluje i dostosowuje prędkość obrotową silnika przy zmianie biegów. Polega to na minimalnej korekcie otwarcia przepustnicy tak, by przełączanie biegu było płynniejsze.
370Z 50th Anniversary Edition jest również dostępny z 7‑biegową skrzynią automatyczną z systemem Downshift Rev Matching, manetkami do zmiany biegów oraz adaptacyjnym sterowaniem zmianą przełożeń umożliwiającym szybkie (rzędu 0,5 sekundy) przełączanie biegów w trybie manualnym.
W jubileuszowej edycji modelu 370Z zastosowano specjalnie zestrojone dwuwahaczowe przednie zawieszenie z lekkimi wahaczami z kutego aluminium oraz sztywną ramą pomocniczą z lekkiego stopu, a także wydrążonym drążkiem stabilizującym. Niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylne również jest sztywniejsze i lżejsze w porównaniu z konstrukcją stosowaną w poprzedniej odsłonie modelu. Tylna rama stanowi pojedynczą część, wykonaną bez zgrzewów. Amortyzatory o odpowiedniej charakterystyce podnoszą komfort jazdy przy obniżonym tarciu wewnętrznym. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ze sprzęgłem lepkościowym zapewnia optymalne przekazywanie siły napędowej na koła.
Samochód jest też wyposażony w skuteczne hamulce z wentylowanymi tarczami przy wszystkich czterech kołach, z ABS, elektronicznym rozkładem siły hamowania i wspomaganiem hamowania awaryjnego. Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 14 cali i czterotłokowe zaciski, a z tyłu — tarcze o średnicy 13,8 cala oraz dwutłokowe zaciski. Charakteryzujące się dużą przyczepnością opony Bridgestone Potenza S007 zamontowano na kutych felgach RAYS z lekkiego stopu, ze specjalnym wykończeniem.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: