Nowe BMW serii 1 przechodzi ostatnie testy
Na torze testowym BMW w Miramas w południowej Francji trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych egzemplarzy serii 1 trzeciej generacji. Fazę testową poprzedziły pięcioletnie prace rozwojowe i przejście na konstrukcję z napędem przednim.
BMW zapowiada, że nowa seria 1 wyznaczy w klasie kompaktowej nowe standardy dynamiki jazdy, jednocześnie oferując znacznie więcej miejsca wewnątrz. Stanie się tak pomimo (i dzięki) rezygnacji z napędu na tylne i przejściu na napęd na przednie koła. Układ xDrive dostępny będzie w opcji.
W nowej serii 1 BMW wykorzystało doświadczenie zdobyte w ostatnich latach w modelach z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem dla zwinności samochodu jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Transfer technologii z marki BMW i do głównej marki BMW zdecydowanie poprawia trakcję, ułatwiając jednocześnie znacznie bardziej czułą i szybszą kontrolę.
Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego serii 1 obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC. Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z napędem przednim, ale bez ingerencji w sterowanie w celu stabilizacji dynamiki bocznej. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control (rozkład momentu kątowego) dodatkowo zwiększający zwinność serii 1 poprzez dynamiczną interwencję hamulca. Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu. „Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy,” mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.
W ofercie silników nowego BMW serii 1 wyróżnia się nowa jednostka. M135i xDrive wyposażone jest w najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW o pojemności 2 l. Jednostka dostarcza 306 KM i ma wiele indywidualnych rozwiązań technicznych, takich jak wzmocniony układ korbowy, nowe tłoki i korbowody, większa turbosprężarka, jak również zoptymalizowane wtryskiwacze paliwa.
BMW serii 1 zrobiło duży krok naprzód w kwestii przestronności wnętrza. Nowa konfiguracja z napędem przednim, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje teraz znacznie więcej miejsca w środku niż w poprzednim modelu, szczególnie na tylnych siedzeniach. Na przykład przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu zwiększyła się o 33 milimetry, a przestrzeń nad głową o 19 milimetrów. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika wzrosła o 20 litrów do 380 litrów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Zapraszamy do wirtualnego salonu na stronę http://www.motonegocjator.pl/