Gosia Rdest zawodniczką w kobiecym W Series
Gosia zakwalifikowała się i została kierowcą W Series! Po dwóch ciężkich etapach selekcji znalazła się w gronie 18 kobiet, tworzących nowy rozdział w historii motorsportu.
Zakończyła się ostateczna selekcja decydująca o finałowym składzie uczestniczek W Series. Gosia Rdest, jako jedyna Polka wywalczyła miejsce w bolidzie Formuły 3. Osiemnaście kobiet z 13 różnych krajów będzie tworzyło historię motorsportu jako pierwsza w pełni kobieca seria wyścigowa single-seaterów. Pula nagród wynosi 1,5 mln dolarów.
Kierowcy z 16 krajów zdobyli swoje pierwsze doświadczenie z samochodem wyścigowym Tauus T-318 w nowej specyfikacji 2019 rywalizując podczas intensywnych dni na torze w Almerii. Kobiety zmierzyły się, aby stać się jednymi z 18 zawodniczek w serii dysponującej funduszem nagród o wartości 1,5mln USD – w tym 500 000 USD dla zwyciężczyni.
Gosia Rdest, tuż po ogłoszeniu wyników selekcji:
„Ogromnie cieszę się, że znalazłam się w ostatecznym składzie. Składzie 18 zawodniczek, które będą startować w W Series. To dla nie bardzo duże wyróżnienie jak też przełomowy moment w karierze. Jeszcze w zeszłym roku nie spodziewałam się że będę miała szansę powrócić do single – seaterów. Cały proces selekcji był bardzo ciekawym doświadczeniem, a testy w Almerii bardzo dużo wniosły do mojego rozwoju jako kierowcy.
Mieliśmy cztery dni jeżdżenia na bardzo trudnym, wymagającym obiekcie. Każdego dnia mieliśmy po kilka kompletów nowych opon. Dało nam to możliwość poznania charakterystyki prowadzenia samochodu na starej, jak i właśnie na nowej oponie. Cała organizacja selekcji, dni testowych przebiegła bez najmniejszych zastrzeżeń. Zespół Hitech GP fenomenalnie wykonał swoją pracę. Naprawdę bardzo przykładali się do wykonywanej pracy. Organizacyjnie wszystko przebiegło też pomyślnie. Następny krok to testy w Lausitzring. Znam bardzo dobrze ten obiekt. Wracam zmęczona ale bardzo szczęśliwa i gotowa do jeszcze cięższej pracy i wykorzystania tej szansy, która przede mną stoi.
Tak na dobrą sprawę selekcja trwała ponad tydzień, gdzie było 4 dni jeżdżenia i każdy dzień na torze przeplatał się z zajęciami z przygotowania fizycznego. Był to bardzo aktywny czas – nasz dzień zaczynał się od godziny 7 rano trwał do godziny 20. Pracowaliśmy z fenomenalnymi inżynierami. Mieliśmy szansę pracować z dwoma różnymi inżynierami. Jest to prawdziwy zespół profesjonalistów.
Samochód prowadzi się dosyć ciężko, w zasadzie jest to najtrudniejsze auto jakim do tej pory jechałam. Najtrudniejsze z racji na ogólną charakterystykę prowadzenia ale też z racji na pozycję za kierownicą. Przez system HALO kolumna jest wysunięta bardzo w stronę zawodnika przez co jest ograniczona mobilność rąk w kokpicie, ponieważ ręce zgięte są po kątem 90 stopni. Początkowo było trudno do tego się przyzwyczaić jednak już drugiego dnia jechało się znacznie lepiej.”
Catherine Bond Muir, dyrektor generalny W Series:
„Po czterech intensywnych dniach testowych w Almerii, zakończonych wczoraj i czterech równie rygorystycznych styczniowych próbach w Melk, jak można sobie wyobrazić zgromadziliśmy ogromną ilość danych. Nasi sędziowie, kierowani przez Dave’a Ryana właśnie na ich postawie ustalili, kto znajdzie się w 18, która weźmie udział w serii. Wszyscy kierowcy pracowali ciężko, sumiennie i bardzo dobrze jeździli, także ci którzy nie przeszli dalej. To już wszystko. Nasz program doboru kierowców jest kompletny. Chodźmy na wyścigi!”
Lista 18 uczestniczek zakwalifikowanych do udziału w serii:
- Jamie Chadwick, Wielka Brytania
- Sabre Cook, USA
- Marta Garcia, Hiszpania
- Megan Gilkes, Kanada
- Esmee Hawkey, Wielka Brytania
- Jessica Hawkins, Wielka Brytania
- Shea Holbrook, USA
- Emma Kimilainen, Finlandia
- Miki Koyama, Japonia
- Sarah Moore, Wielka Brytania
- Tasmin Pepper, Południowa Afryka
- Vicky Piria, Włochy
- Alice Powell, Wielka Brytania
- Gosia Rdest, Polska
- Naomi Schiff, Belgia
- Beitske Visser, Holandia
- Fabienne Wohlwend, Liechtenstein
- Caitlin Wood, Australia
Zgodnie z zapowiedziami miały być wybrane dwie rezerwowe zawodniczki, organizatorzy wskazali jednak aż 4:
- Sarah Bovy, Belgia
- Vivien Keszthelyi, Węgry
- Stephane Kox, Holandia
- Francesca Linossi, Włochy
Inauguracyjny sezon to sześć rund towarzyszące wyścigom DTM, kalendarz na rok 2019 przedstawia się następująco:
3 – 5 maja | Hockenheim
17 – 19 maja| Zolder
7 – 9 czerwca | Misano
5 – 7 lipca | Norisring
19 – 21 lipca | Assen
10 – 11 sierpnia | Brands Hatch
Pojedynczy wyścig trwać będzie 30 minut. Każda z zawodniczek będzie miała do dyspozycji taki sam bolid Formuły 3 Tatuus T-318. Samochody wystąpiły w nowej odsłonie w pięciu różnych, ekstrawertycznych malowaniach. Każda z kombinacji pozostawia miejsce na nazwisko kierowcy, flagę narodową oraz własny, wcześniej wybrany numer wyścigowy.
Gosia Rdest miała w swojej karierze krótki epizod w pojazdach jednomiejscowych. W 2013 roku brała udział w zawodach BRDC Formuła 4, zdobywając nagrodę Who Zoom Award za największą liczbę udanych wyprzedzeni w sezonie.
Projekt od początku budzi sporo kontrowersji w świecie motorsportu. Według organizatorów, jego głównym celem jest otwarcie kobietom drzwi do wyścigów Formuły 1. Jak twierdzi Adrien Newey, genialny inżynier projektujący bolidy Formuły 1, powodem, dla którego nie ma kobiet w F1 nie jest brak umiejętności, ale brak otrzymanej szansy. Na szklany sufit zwraca uwagę również David Coulthard, były wicemistrz świata Formuły 1. Jego zdaniem stworzenie specjalnej serii dla kobiet to pierwszy krok w kierunku zwiększenia ich udziału w zawodach Formuły 1, na zasadzie zwiększenia ich możliwości uczestnictwa w motorsporcie.
Gosię wspierają: Ravenol, DeWalt, Epos, Emka S. A., Bahco, A/B/C, Olimp Sport Nutrition
Social Media:
Facebook: https://www.facebook.com/GosiaRdestOfficial/
Instagram: https://www.instagram.com/gosia.rdest/
WWW: http://www.gosiardest.com/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCUSP5guEpLtT0E1SX_vzwzw
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: