Nowe Porsche 911 Carrera
Już od 48 lat Porsche 911 Carrera porusza się po drogach. Obecnie po raz kolejny doczekaliśmy kolejnej nowej generacji tego modelu. Jak wszystkie poprzednie 911-tki, tak i najnowsza wersja reprezentuje unikalny styl Porsche.
fot. Porsche
|
Nowy model charakteryzuje się zwiększonym o 100 milimetrów rozstawem osi, obniżoną wysokością oraz kołami o średnicy do 20 cali. Zmieniając te wymiary, projektanci zachowali jednak typowe dla samochodów sportowych, kompaktowe wymiary zewnętrzne. Z przodu w oczy rzucają się typowe dla 911-tek wyprofilowane błotniki. Nowe lusterka zewnętrzne umieszczono bezpośrednio na drzwiach, a nie, jak wcześniej, na trójkątach w przedniej części bocznych szyb, co ma wpłynąć na aerodynamikę oraz podkreślić nową linię stylistyki i optyczną szerokość nadwozia.
Ogólnie rzecz biorąc można powiedzieć, że konstruktorzy nowego modelu 911 skupili się na
fot. Porsche
|
optymalizacja aerodynamicznej. Poza redukcją masy, którą uzyskali między innymi wykorzystując lekką, wykonaną z aluminium i stali konstrukcję nadwozia, zamocowano również poszerzony, wysuwany tylny spojler z możliwością ustawienia w kilku pozycjach. Jak zapewnia producent wszystkie te zabiegi pozwoliły na poprawienie siły docisku, przy zachowaniu bardzo dobrej wartości współczynnika oporu powietrza cW.
Wnętrze auta nawiązuje do Porsche Carrera GT. Konsola środkowa ma typowy dla samochodów wyścigowych charakter. Umieszczona blisko kierownicy dźwignia zmiany biegów mocniej niż do tej pory łączy kierowcę z kokpitem.
fot. Porsche
|
Zarówno w środku, jak i na zewnątrz modelu nie brakuje klasycznych dla Porsche elementów, takich jak: tablica rozdzielcza z pięcioma okrągłymi zegarami (jeden z nich z wyświetlaczem wielofunkcyjnym o wysokiej rozdzielczości), centralny obrotomierz oraz stacyjka z lewej strony kierownicy.
Według danych producenta wszystkie wersje nowego Porsche zużywają znacznie poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów, co jest do 16 procent niższe w porównaniu z poprzednikami. W tym przypadku dużą rolą mają odgrywać systemy między innymi tak zwany Auto Start-Stop jak również system zarządzania temperaturą, rekuperacja energii zasilającej
fot. Porsche
|
wewnętrzną sieć elektryczną samochodu, pierwsza na świecie siedmiobiegowa przekładnia manualna i – w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) – funkcja tak zwanego „żeglowania”.
Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego ma być gwarantem precyzji, poprawiać efektywności oraz również zmniejszać zużycia paliwa.
Tak więc jeśli szczegółowo spojrzymi na dane techniczne przedstawione przez producenta 911 Carrera z nowym, 3,4-litrowym silnikiem typu boxer, opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią Porsche i
fot. Porsche
|
mocą 350 KM zużywa w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEFZ) tylko 8,2 litra paliwa na 100 km – o 1,6 l/100 km mniej, niż poprzednik. Tutaj też warto zwrócić uwagę na wartość emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla, który wydaje się być najniższy wśród samochodów sportowych, ponieważ wynosi poniżej 200 g/km CO2 (194 g/km).
W przypadku modelu Carrera S z silnikiem typu boxer o pojemności 3,8 litra i mocy 400 KM dane te przedstawiają się następująco. Auto według danych producenta spala o 14 procent (czyli 1,5 l/100 km) paliwa mniej, mianowicie 8,7 l/100 km. Odpowiada to emisji 205 g/km CO2.
fot. Porsche
|
Wracając do nowej 911-tki. Warto również wspomnieć o dostępnych dodatkowych (w zależności od modelu) seryjnych lub opcjonalnych systemach, mających za zadanie poprawić dynamikę jazdy. Pierwszy raz w 911 Carrera S dostępny jest system aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Jest to system, który ma redukować przechyły przy pokonywaniu łuków, przez co opony, optymalnie przylegają do podłoża i mogą lepiej przenosić siły boczne, czyli mówiąc prostym językiem zakręty można pokonywać z większą prędkością i osiągać jeszcze lepsze czasy okrążeń na torach wyścigowych.
Swoją światową premierę nowe Porsche 911 Carrera będzie miało na IAA 2011 we Frankfurcie. Na rynku pojawi się 3 grudnia 2011 roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: