Marka Moto Morini sprzedana
Po kilku miesiącach niepewności czy włoska marka Moto Morini przetrwa, dziś już wiemy, że została sprzedana dwóm włoskim przedsiębiorcom.
fot. Moto Morini |
Moto Morini założył Alfonso Morini zaraz po II Wojnie Światowej. W tamtych czasach była to mała fabryka, która produkowała motocykle, jaki i silniki do trójkołowych maszyn. W 1943 roku podczas wojny fabryka została zbombardowana i nic nie wskazywało na to, aby udało się tej marce podnieść. Lecz pasja oraz zapał do pracy spowodowały, że Moto Morini powstał niczym feniks z popiołów.
W 1945 ruszyła produkcja motocykla o pojemności 125 ccm pod nazwą „Morini Marzetti”. W 1969 roku nastąpił przełom dla firmy, gdyż po śmierci ojca – Alfonsa Morini, fabrykę pod swoje skrzydła wzięła córka Gabrielle. Dzięki niej powstały wyjątkowe motocykle 3 ½ Sport oraz Strada, do których silnik stworzył inżynier Lambertini. Jednostka napędowa stosowana w tych modelach miała pojemność 344 ccm, silnik były w układzie V2 o kącie rozwarcia 72 stopni z komorą spalania w tłoku, wałkami rozrządu w głowicy, a także elektronicznym zapłonem oraz sześciobiegową skrzynią!
Niestety w 1987 roku zaczęły się roszady w firmie, została ona zakupiona przez Cagivę, aby w 1996 po spadku popularności została sprzedana razem z Ducati, amerykańskiej firmie Texas Pacific. Koncern ten szybko sprzedał firmę, która wróciła do rodziny Morini, a dokładnie siostrzeńca Alfonso, który w 1957 roku założył firmę specjalizującą się w produkcję silników.
fot. Moto Morini |
W 2003 nastały dla marki lepsze czasy, kiedy to zaczęły się pojawiać w ich stajni kolejne wyjątkowe motocykle m.in. Corsaro – naked o mocy 140 KM oraz 123 Nm. Niestety wzrost popularności trwał jedynie kilka lat.
Ostatni rok to nieustające pertraktacje, zerwane negocjacje oraz niepewność czy włoska marka przetrwa. Po kilku miesiącach rozmów za blisko 2 miliony euro marka ta została sprzedana dwóm włoskim przedsiębiorcom Sandro Capotostiemu oraz Ruggeromassimo Jannuzzelliemu. Według oświadczenia wydanego przez nowych nabywców dowiadujemy się, że głównym ich celem jest wznowienie prestiżowej marki Moto Morini, która ma więcej niż 80 lat historii.
Jak im się to uda chyba tylko oni to wiedzą, bo dwaj biznesmeni nadali nowej firmie nazwę „Eagle Bike” i nie zakupili nawet fabryki, ani innych nieruchomości związanych z motocyklami ze stajni Moto Morini.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: