![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2Fa2e241e5bb97ae216cb07dcaf02c89b3b91a094b.jpeg)
Jaka marka sprzedała najwięcej aut w Polsce?
Na polskich drogach widać coraz więcej nowych samochodów. Przesiadamy się z tych sprowadzanych zza zachodniej granicy na auta z salonu, bo często ulegamy kuszącym obniżkom, wyprzedażom, czy ofertom dilerskim. Zatem który z polskich importerów samochodów zakończył rok największą liczbą sprzedanych egzemplarzy?
W 2018 roku to własnie Škoda, kolejny rok z rzędu, została liderem polskiego rynku, sprzedając 69 565 samochodów. Wpływ na rekordowe wyniki marki miały premiery nowej Fabii, udana ofensywa w segmencie SUV oraz aktywności marketingowe na czele z kampanią „Wszystko, co ważne”.
W 2018 roku marka wprowadziła do sprzedaży nową odsłonę swojego bestsellerowego modelu Fabia, umocniła pozycję w segmencie SUV prezentując Škodę Kodiaq RS, Karoq Scout i Sportline oraz przedstawiła nowy samochód kompaktowy, Škodę Scala. Wciąż trwają również prace nad elektryfikacją gamy produktowej, czego pierwsze efekty marka zaprezentuje już w tym roku, oferując pierwszy model z napędem hybrydowym typu plug-in.
Škoda Fabia to od lat jeden z ulubionych modeli Polaków. W 2018 roku samochód doczekał się zmian – jest teraz dostępny z bogatszym wyposażeniem standardowym, obejmującym m.in. nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, system wspomagania ruszania pod wzniesienia Hill Hold Control czy funkcję Easy Light Assist, odpowiedzialną za automatyczne włączanie świateł mijania. W zeszłm roku Skoda sprzedała w Polsce 19 679 egzemplarzy tego modelu.
SUV-y na każdą drogę
Odnoszący sukcesy sprzedażowe model Kodiaq doczekał się usportowionej wersji z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w portfolio marki, o mocy 240 KM. Kodiaq RS ma na pokładzie system Dynamic Sound Boost.
Na przestrzeni minionych dwunastu miesięcy Skoda w Polsce dostarczyła kierowcom 3 688 egzemplarzy modelu Karoq.
Doskonałe wyniki pozostałych modeli
Citigo trafił do 3 798 klientów w Polsce, Rapid do 9 833, lecz niesłabnącą popularnością cieszy sie także model Octavia – 21 125 sprzedanych egzemplarz pozwoliło temu modelowi zająć pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych aut 2018 roku. Także flagowy okręt w portfolio marki, Superb, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem nabywców aut z segmentu B (8 045 sprzedanych egzemplarzy).
Przyszłość pod znakiem elektromobilności
W minionym roku marka dała wyraźny sygnał, że rozwój na płaszczyźnie e-mobilności jest dla niej w nadchodzących latach jednym z priorytetów. Plany te nabiorą realnych kształtów z pierwszym napędzanym wyłącznie energią elektryczną modelem w historii marki, który zaprezentowany zostanie jeszcze w tym roku. Premierę tę poprzedzi wprowadzenie do oferty zelektryfikowanego modelu Superb. Do 2025 roku Skoda będzie oferować modele elektryczne w aż pięciu różnych segmentach.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
U mnie w mieście to faktycznie sporo skodzianek pomyka. Też zamierzam kupić bo patrzyłem że nawet solidne części oe delphi do niego pasują więc kasa w kieszeni.
Anonymous - 5 marca 2021
U mnie też wybór padł na suva ale koreańskiej produkcji xlv i póki co jestem na tak. Zobaczymy jak dalej ale jak za takie pieniądze to wyposażony jest nieźle