Mercedes klasy B – debiut nowej generacji
Nowa klasa B wykorzystuje wiele elementów niedawno wprowadzonej na rynek klasy A, ubranych w bardziej przestronną i wszechstronną oprawę.
Klasa B ma wizualnie wyróżniać się w świecie minivanów – takie zadanie wyznaczyli sobie styliści Mercedesa. Długi rozstaw osi (2729 mm) z krótkimi nawisami, subtelnie opadająca linia dachu i większe obręcze o średnicy od 16 do 19 cali tworzą dynamiczny zarys nadwozia, podobnie jak duże przetłoczenia po bokach.
W bazowym wydaniu reflektory wykorzystują żarówki H7 i LED-owe światła do jazdy dziennej, a za dopłatą dostępne są reflektory LED zwracające uwagę światłami dziennymi w typowym dla Mercedesa kształcie. Najciekawszy wygląd mają opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED z elektronicznie sterowaną diodową matrycą, która błyskawicznie dostosowuje oświetlenie drogi do aktualnych warunków ruchu.
Zajmując miejsce w kabinie kierowca ma przed sobą wolnostojący moduł wyświetlaczy, oferowany w trzech wersjach: z dwoma ekranami o przekątnej 7”, z jednym ekranem o przekątnej 7” i drugim 10,25” lub – w odmianie z panoramicznym kokpitem – z dwoma ekranami o przekątnej 10,25”. Na życzenie dostępny jest wyświetlacz przezierny (head-up).
Otwory wentylacyjne utrzymane są w „turbinowej” stylizacji, a ich kształt czerpie inspiracje ze świata awiacji. W linii wyposażenia Style oprawa otworów zyskuje kolorową iluminację, nadającą wrażenie łuny świetlnej. Nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach oraz 10 „światów” kolorystycznych pozwala nadawać kabinie indywidualny nastrój.
Fotele oferują bardziej płaską, a zatem wygodniejszą pozycję siedzącą oraz większy zakres regulacji – w tym większą przestrzeń nad głową. Więcej miejsca jest także na szerokość: przy 1456 mm (+33 mm) szerokość kabiny na wysokości łokci z przodu plasuje się teraz na poziomie aut klasy średniej. Z podgrzewaniem i wentylacją siedzeń oraz wielokonturowymi fotelami z funkcją masażu nowa klasa B oferuje dodatki, które wcześniej były dostępne jedynie w wyższych segmentach rynku.
Tylne oparcia są standardowo składane i dzielone w proporcji 40:20:40. Zależnie od wersji, od połowy 2019 r., kanapa zyska możliwość przesuwania w zakresie 14 cm oraz bardziej pionowego ustawienia oparcia. W rezultacie pojemność bagażnika będzie można zwiększyć z 455 do 705 l. Po złożeniu tylnych oparć jego pojemność (liczona do dachu) wynosi do 1540 l.
Po raz pierwszy model w określonych sytuacjach jest zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. W tym celu korzysta z udoskonalonych systemów kamery i czujników, które śledzą ruch drogowy na dystansie do 500 m przed autem, a jednocześnie do realizacji funkcji wspomagających używają danych map i nawigacji. Przykładowo, aktywna kontrola odległości jest zdolna wspierać kierowcę w licznych sytuacjach drogowych, przewidując ograniczenia i wygodnie regulując prędkość np. przed zakrętami, skrzyżowaniami czy zakrętami. Na pokładzie dostępne są także asystent awaryjnego zatrzymania oraz aktywny asystent zmiany pasa ruchu. Standardowo nowa Klasa B oferowana jestz rozbudowanym układem antykolizyjnym, który może zapobiec lub złagodzić skutki kolizji polegającej na najechaniu na tył poprzedzającej pojazdu, a teraz chroni również przed potrąceniem pieszego bądź rowerzysty.
Pod maską modelu debiutuje ustawiona poprzecznie odmiana 2-litrowej jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM oraz 190 KM. Poza tym silnikiem do wyboru będzie 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 116 KM. Oferta obejmie też dwa 4-cylindrowe motory benzynowe 1,33 l o mocy 136 KM oraz 163 KM.
Początkowo nowa klasa B będzie oferowana wyłącznie ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Nowością jest 8-biegowa przekładnia 8G-DCT, wykorzystywana w zestawieniu z większym silnikiem Diesla. Po premierze paletę uzupełnią kolejne jednostki, a także warianty z napędem na obie osie 4MATIC. Standardowe wyposażenie obejmuje zbiornik paliwa o pojemności 43 l; na życzenie, zależnie od silnika, dostępny jest zbiornik o pojemności 51 l.
Zależnie od wersji nabywcy mają do wyboru kilka opcji konfiguracji podwozia, w tym obniżone zawieszenie oraz zawieszenie z adaptacyjną regulacją tłumienia, która pozwala kierowcy wybierać pomiędzy zestrojeniem amortyzatorów (DYNAMIC SELECT). We wszystkich wersjach nowej klasy B przednie zawieszenie opiera się na kolumnach MacPhersona. Z tyłu warianty z bazowymi silnikami otrzymują belkę skrętną, a mocniejsze (lub jeśli nabywca zamówi jeden z opcjonalnych układów zawieszenia) – oś czterodrążkową.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: