Skutery dostawcze Askoll eSpro K1 i K2 dla listonoszy i kurierów
W czerwcu weszły do produkcji dwa nowe modele skuterów dostawczych firmy Askoll. Skutery eSpro K1 i K2 zostały wyposażone w specjalne platformy z przodu i z tyłu pojazdu, a zasięg skuterów wzrósł do 98 km na jednym ładowaniu.
Askoll eSpro K1 został wyposażony w platformę na sakwę z przodu pojazdu, zmieniono przy tym położenie przedniego reflektora i kierunkowskazów. Z tyłu pojazdu możliwy jest montaż dowolnego kufra. Askoll eSpro K2 został wyposażony w dwie platformy na sakwy, w szczególności z myślą o listonoszach i kurierach, którzy przy pomocy jednośladu szybciej i taniej rozwiozą paczki i listy w swoich rejonach.
Elektryczny skuter dostawczy Askoll ułatwi działalność kurierów i listonoszy na ostatnim etapie dostawy tzw. last mile, w ścisłym centrum miasta, gdzie musieli oni dotychczas roznosić paczki i listy pieszo lub z użyciem wózków transportowych. Pojazdy z napędem elektrycznym bardzo często są wyłączone spod zakazu ruchu w strefach ograniczonego ruchu, a specyfika jednośladów umożliwia bezproblemowe parkowanie w centrum miasta, wolne od opłat.
Skutery K1 i K2 powstały na bazie pojazdu Askoll eSpro45, lecz zastosowano w nich baterie o większej pojemności, dzięki czemu zasięg na jednym ładowaniu wzrósł aż do 98 km, co gwarantuje pokonanie całodziennego dystansu, bez przerwy na zmianę baterii lub doładowanie. Baterie, tak jak w pozostałych skuterach tej marki, mają postać walizek, które można łatwo wyciągnąć i zabrać do ładowania w dogodne miejsce. Nie zrezygnowano przy tym z możliwości ładowania całego pojazdu z gniazda 220V. Ładowanie trwa ok. 7-8 godzin.
Wszystkie skutery marki Askoll mają możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Power, dzięki czemu kierowca samodzielnie decyduje, czy chce uzyskać maksymalny zasięg, czy najszybsze przyspieszenie. Wyświetlacz wskazuje dokładny poziom naładowania baterii oraz pozostały do przejechania dystans w każdym z trybów jazdy, co zdecydowanie ułatwia zaplanowanie trasy.
Skuter osiąga prędkość 45 km/h, co jest zgodne z homologacją motorowerową i uprawnieniami kat. AM. Z drugiej strony w zupełności wystarcza to do przemieszczania się w ścisłym centrum, gdzie dopuszczalna prędkość jest często zredukowana do 30 km/h.
Komfortowa pozycja za kierownicą, znakomity rozkład masy i łatwość manewrowania to zasługa specjalistów, którzy przez wiele lat projektowali skutery dla innych włoskich marek. Wszystkie skutery Askoll mają duże 16-calowe koła, które na życzenie mogą być wyposażone w zimowe opony.
Ceny netto oscylują w granicach 3650 euro za skuter Askoll eSpro K1 z jedną platformą oraz 3772 euro za wersję K2 z dwiema platformami. Termin realizacji zamówienia to maksimum 6 tygodni. Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio od polskiego importera, firmy Velomotors.
Koncern Askoll z siedzibą w Dueville we Włoszech, jest liderem w produkcji wysokowydajnych silników elektrycznych dla akwarystyki i sprzętu AGD. Firma założona w 1978, działa na świecie poprzez 11 spółek w 6 krajach i zatrudnia około 2000 pracowników. Posiadając 850 zarejestrowanych patentów przemysłowych, prezes grupy Elio Marioni, zdecydował zainwestować w elektromobilność i nie pomylił się. Od 2015 roku firma jest wiodącym we Włoszech producentem i dystrybutorem pojazdów elektrycznych. Od tego czasu, firma sprzedała w swoim kraju 5000 pojazdów, zajmując coraz wyższe pozycje w statystykach sprzedaży. W ciągu 2 lat producent rozwinął we Włoszech, Francji i Austrii sieć ponad 200 punktów sprzedaży, w tym salony jednomarkowe w Paryżu, Mediolanie i Rzymie. Punktów sprzedaży przybywa na mapie Europy w imponującym tempie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: