BMW serii 8 powróciło
Po 19 latach nieobecności do gamy BMW powraca seria 8, czyli superluksusowe coupe o sportowym zacięciu. Nowy model robi wrażenie nie tylko swoimi ponętnymi kształtami, ale także piorunującymi osiągami. Na jego rynkowy debiut będziemy musieli jednak poczekać do końca roku.
Najbardziej smukłe przednie reflektory w historii BMW (seryjnie LED, opcjonalnie laserowe), dwie wydatne linie przetłoczeń na drzwiach, dach z „wcięciem” pośrodku nawiązującym do klasycznych aut wyścigowych, wielkie, trapezoidalne końcówki sportowego układu wydechowego – to tylko wybrane elementy nadwozia nowej serii 8, odpowiedzialne za jej niezwykłą prezencję. Nie można również zapominać o muskularnej masce i dynamicznie opadającej linii dachu, płynnie przechodzącej w klapę bagażnika zwieńczoną niewielkim spojlerem. Auto robi duże wrażenie, także ze względu na swoje wymiary – 4843 mm długości, 1902 mm szerokości i jedynie 1341 mm wysokości.
O tym jednak, że nowa seria 8 nie jest typowym „sportowcem”, ale raczej bardzo szybkim gran turismo, najlepiej świadczy jej wnętrze, które jest przede wszystkim eleganckie. Deska rozdzielcza, chociaż nie została przeniesiona z żadnego z dotychczasowych modeli BMW, natychmiast przywodzi na myśl inne modele bawarskiej marki. Na szczycie, zwróconej w stronę kierowcy, konsoli znajduje się ekran systemu infotainment o przekątnej 10,25 cala, który możemy obsługiwać dotykowo, pokrętłem między fotelami oraz przy użyciu gestów. Drugi wyświetlacz (12,3 cala) pełni rolę wskaźników, gdzie obrotomierz i prędkościomierz mają formę ramek okalających na przykład mapę, zajmującą większość przestrzeni. Auto ma również head-up display (powiększony o 16% w porównaniu do dotychczas stosowanego), który, podobnie jak wcześniej wymienione wyświetlacze, oferowany jest w serii 8 bez dopłaty.
Lista wyposażenia standardowego obejmuje także skórzaną tapicerkę na fotelach, boczkach drzwi oraz elementach deski rozdzielczej. Za dopłatą otrzymamy między innymi wentylację przednich foteli, szklane wstawki na elementach obsługi (np. w wybieraku skrzyni biegów), nagłośnienie Bowers & Wilkins oraz kluczyk z ekranem dotykowym, znany z innych modeli BMW.
Kierowcy o sportowym usposobieniu chętnie skorzystają natomiast z pakietu stylistycznego M, nadającego serii 8 jeszcze bardziej agresywny wygląd, dzięki zmienionym zderzakom i nakładkom na progi. W jego skład wchodzą też 20-calowe felgi aluminiowe i sportowy układ hamulcowy M. Za dodatkową opłatą otrzymamy również elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz dach wykonany z włókna węglowego. Adaptacyjne zawieszenie to z kolei wyposażenie seryjne.
BMW serii 8 zadebiutuje na rynku (termin ustalono na listopad 2018) w dwóch wersjach silnikowych. Rolę bazowej pełni 840d (a więc diesel) o mocy 320 KM, które przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s. Druga odmiana to M850i rozwijające 530 KM i rozpędzające „ósemkę” do 100 km/h w 3,7 s. Obie wersje standardowo oferowane są z napędem na wszystkie koła xDrive oraz 8-biegową skrzynią automatyczną.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: