Kamień milowy Kia – nowe Picanto
Dlaczego kamień milowy? Bo nowa Kia Picanto zmieniła się nie do poznania. Wygląda bardziej energicznie niż kiedykowiek, zdecydowanie "młodziej" niż poprzedniczka, a pod maskę trafiły dynamiczne silniki. Już za miesiąc nowy model trafi do polskich salonów.
Wreszcie pojawiły się sympatyczne odcienie kolorów lakieru nowego Kia Picanto. |
fot. Kia
|
Istotne zmiany konstrukcyjne oraz atrakcyjna stylizacja, to najkrótsza charakterystyka nowego Picanto, którego europejska premiera odbyła się na tegorocznym 81 Salonie Samochodowym w Genewie.
Nasze wrażenia z jazdy tym samochodem w okolicach Barcelony zamieścimy już niebawem.
Na drodze samochód z przodu sprawia wrażenie wręcz sportowego. |
fot. Kia
|
Oferowane po raz pierwszy w dwóch wersjach nadwoziowych – pięcio- i trzydrzwiowej, Picanto z powodzeniem konkurować będzie z najlepszymi konstrukcjami w globalnym „miejskim” segmencie „A”. W Polsce całkowicie nowe Picanto wjedzie do sprzedaży już w maju tego roku. Początkowo klienci zobaczą na wersję pięciodrzwiową, a w wakacje również i wersję z nadwoziem trzydrzwiowym.
Picanto jest najnowszym członkiem rodziny Kia i jako nowa wersja najmniejszego modelu w ofercie stanowi bez wątpienia odważny krok w dziejach tej marki. Identycznie jak u Vengi i Sportage – „twarz” odświeżonego modelu otrzymała charakterystyczną atrapę chłodnicy zwaną tygrysim nosem (’tiger nose grille’). Akcentem wyszukanej technologii i designu są światła LED do jazdy dziennej (opcja wyposażenia) w roli „oczu tygrysa”.
Picanto pozostaje niezmiennie samochodem praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) – przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. W połączeniu z przemyślaną konstrukcją wnętrza oznacza to większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 %) objętość ładunkową bagażnika. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 – pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.
Benzynowe i LPG
Nowe Picanto z przeznaczeniem na rynki europejskie wyposażone jest w jednostki napędowe serii Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 cm: benzynowa i LPG (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną). W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja LPG wytwarza moc 82 KM i moment 94 Nm. Oprócz zbiornika na gaz o pojemności 35 litrów, nowe Picanto w wersji LPG posiada 10-litrowy zbiornik benzyny, wystarczający do pokonania nawet 150 km po wyczerpaniu się zapasu paliwa gazowego.
Dostępny będzie też pakiet Eco-Dynamics (system ISG, zaawansowany sterownik alternatora, wysokowydajny rozrusznik oraz ogumienie o niskich oporach toczenia), który powoduje spadek emisji CO2 – do 90-105 g/km, co kwalifikuje wszystkie odmiany modelowe Picanto do uzyskania ulg podatkowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe i pozwala obniżyć zużycie paliwa – do poziomu 4,1 – 5,6 l/100 km.
fot. Kia
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: