Treningi F1 na Silverstone
W trakcie porannego treningu najszybszy był Sebastian Vettel. Świenie wypadł także Robert Kubica, którego samochód - mimo, że nie posiada kanału F - świetnie zachowywał się dziś na brytyjskim torze.
Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
GP Wielkiej Brytanii zostanie przeprowadzony na zmodyfikowanym torze (pisałyśmy o tym tutaj); ponadto zaszły zmiany w składach zespołów. Podczas porannej sesji w Force India Vitantonio Liuzzi zastąpił Paul di Resta, a w Lotusie Jarno Trulli – Fairuz Fauzy. Przed drugim treningiem nie podano oficjalnie, czy występ Sakona Yamamoto zamiast Bruno Senny to zmiana tymczasowa, czy może rezygnacja zespołu HRT z „usług” Brazylijczyka.
Na torze skąpanym w słońcu, przy temperaturze nawierzchni wynoszącej aż 43 stopnie Celsjusza, na trubunach zasiadło mnóstwo kibiców. W takiej atmosferze podczas drugiej sesji na czele stawki znalazł się Mark Webber. Potem obaj kierowcy Red Bulla zaczęli uzyskiwać najlepsze czasy, używając ogumienia z miękkiej mieszanki. Australijczyk zakończył swój trening na 15 minut przed końcem sesji na skutek problemów z układem elektrycznym.
Zawodnicy Ferrari rozdzielili na liście wyników kierowców Red Bull. Włoski zespół zdecydował się na użycie kanału F, po próbach jazdy zarówno z tym rozwiązaniem jak i bez niego. Alonso i Massa po założeniu miękkich opon osiągali czasy porównywalne z czasami Webbera i Vettela. Jenson Button i Lewis Hamilton, którzy nie ukrywali swojej chrapki na zwycięstwo na Silverstone, uzyskali odpowiednio 8. i 13. lokatę. Ale to tylko trening…
Z pewnością nie był to łatwy dzień dla zespołu Lotus. Jarno Trulli przejechał tylko 3 okrążenia, kiedy jego bolid uległ awarii. Jego kolega z teamu Heikki Kovalainen musiał także zrezygnować przed czasem z dokończenia sesji, z powodu problemów z układem kierowniczym.
Sobotni trening rozpoczął się bardzo spokojnie. Kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Ostatnią sesję wygrał Sebastian Vettel. Nie obyło się jednak w jego przypadku bez kłopotów. W szybkim zakręcie Abbey nawierzchnia okazała się zbyt nierówna dla bolidu. Samochód zahaczył spodem przedniego skrzydła, co spowodowało utratę sterowności pojazdu. Vettelowi udało się dojechać w zwolnionym tempie z opuszczonym „nosem” bolidu do garażu. O 0,034 sek wolniejszy czas uzyskał Mark Webber.
Kierowcy McLarena pracowali nad nowymi ustawieniami, bez wydechu pompującego dyfuzor. Po piątkowych treningach okazało się bowiem, że takie rozwiązanie powodować może utratę mocy.
Wyniki trzech sesji treningowych przed GP Wielkiej Brytanii:
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
FP1* |
FP2* |
FP3* |
Liczba |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′32.280 |
1′31.875 |
1′30.958 |
61 |
2 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′32.747 |
1′31.234 |
1′30.992 |
53 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′34.490 |
1′31.626 |
1′31.101 |
56 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′33.318 |
1′32.166 |
1′31.188 |
65 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′35.037 |
1′32.099 |
1′31.240 |
62 |
6 |
Robert Kubica |
Renault |
1′32.725 |
1′33.019 |
1′31.519 |
69 |
7 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′32.614 |
1′32.757 |
1′31.548 |
54 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′33.955 |
1′32.660 |
1′31.555 |
60 |
9 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′34.901 |
1′34.051 |
1′31.559 |
64 |
10 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′34.016 |
1′32.967 |
1′31.581 |
66 |
11 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′34.365 |
1′32.745 |
1′31.698 |
68 |
12 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′33.519 |
1′33.200 |
1′31.703 |
60 |
13 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′33.377 |
1′33.164 |
1′31.867 |
65 |
14 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′34.710 |
1′33.402 |
1′31.947 |
55 |
15 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′32.968 |
1′32.787 |
1′31.994 |
58 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′34.132 |
1′33.836 |
1′32.235 |
75 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′35.318 |
1′34.643 |
1′32.331 |
83 |
18 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
– |
1′33.728 |
1′32.723 |
45 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′36.747 |
1′35.465 |
1′34.339 |
61 |
20 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1′34.580 |
– | – |
22 |
21 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′37.518 |
1′36.237 |
1′35.479 |
46 |
22 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
– |
1′42.901 |
1′36.098 |
14 |
23 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1′38.735 |
1′37.019 |
1′36.286 |
64 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′37.330 |
1′36.553 |
1′36.640 |
38 |
25 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′39.673 |
1′38.303 |
1′37.178 |
77 |
26 |
Fairuz Fauzy |
Lotus-Cosworth |
1′39.510 |
– | – |
11 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: