Molly Taylor po Rajdzie Portugalii
Molly Taylor - jedyna kobieta za kierownicą Forda Fiesty w Akademii WRC ma za sobą pierwszy start w Rajdzie Portugalii. Zawodniczka zdobyła pierwsze punkty w klasyfikacji, jednak łatwo nie było!
Molly Taylor i Rebecca Smart podczas Rajdu Portugalii, fot. crash.net
|
Młodzi zawodnicy wysoko postawili poprzeczkę i od początku walka między nimi toczyła się o setne sekundy. Pierwszym liderem Akademii WRC został Lemes, a 0.6 sekundy za nim uplasował się Breen. Różnica pomiędzy drugim, a trzecim miejscem, które zajął Reeves – to zaledwie 0.1 sekundy! Molly ukończyła czwartkową próbę na 14 pozycji ze stratą 7,6 sekundy do lidera. Zawodniczka planowała rozpocząć rajd spokojnie i złapać rytm jazdy.
Plan był dobry do odcinka szóstego, podczas którego Fiestę Molly obróciło na trasie, co kosztowało ją stratę 20 sekund. Szybka próba odrobienia czasu nie powiodła się, bo odcinek później, kobieca załoga wypadła z trasy uszkadzając rajdówkę. Na szczęście mimo zniszczenia szyby przedniej, udało
Molly Taylor i Rebecca Smart podczas Rajdu Portugalii, fot. crash.net
|
się dojechać na piątkową metę. Wszystkie powierzchowne uszkodzenia zostały usunięte na strefie serwisowej, ale pierwszy dzień Rajdu Portugalii był dla Molly bardzo dramatyczny. Liderem WRC Academy został Breen.Drugie miejsce należało do Kaura (+48.4 s), 0.8 sekundy za nim znalazł się Fisher. Molly znalazła się w klasyfikacji tuż przed zwycięzcą czwartkowego SS – Lemes, zajmującego 14 miejsce.
Drugiego dnia Moly jechała już bez przygód, konsekwentnie wspinając się w górę klasyfikacji. Ostatecznie zajęła 8 lokatę i uzyskała swoje pierwsze 4 punkty do rocznej klasyfikacji WRC Academy. Po dwóch dniach liderem klasyfikacji został Egon Kaur. Estończyk popełnił w sobotę rano kilka
Molly Taylor i Rebecca Smart podczas Rajdu Portugalii, fot. crash.net
|
błędów, co zepchnęło go na trzecie miejsce. Jednak wycofanie się Breena i wypadek Fishera – pozwoliło mu na koniec zostać zwycięzcą. Drugą pozycję zajął Victor Henriksson, który na metę wjechał z uszkodzoną półosią, a 3:31.2 min do Kaura stracił trzeci – Christian Riedemann.
Pierwszy rajd cyklu Akademii WRC, okazał się być szkołą przetrwania. Liczne rotacje w czołówce, wypadki i wpadki – to pierwsze kroki młodych zawodników. Jedni muszą popracować nad opanowaniem rajdówki, a inni nad emocjami. Jak pojętną uczennicą będzie Moly Taylor zobaczymy podczas kontynuacji sezonu. Kolejny egzamin – w maju podczas Rajdu Sardynii.
Molly Taylor i Rebecca Smart podczas Rajdu Portugalii, fot. crash.net
|
WRC Academy : Rally de Portugal – Wyniki:
1 Egon Kaur Estonia 3:30:13.8
2 Victor Henriksson Sweden +0:16.4
3 Christian Riedemann Germany +3:31.2
4 Brendan Reeves Australia +4:43.4
5 Alastair Fisher Great Britain +5:55.6
6 Miguel Baldoni Argentina +6.41.4
7 Andrea Crugnola Italy +12:26.0
8 Molly Taylor Australia +12:51.9
Molly Taylor i Rebecca Smart razem z Michele Mouton, fot.speedcafe.com.au
|
9 Matteo Brunello Italy +21:19.4
10 Timo van der Marel Netherlands +40:51.8
WRC Academy – Klasyfikacja:
1 Egon Kaur Estonia 28
2 Victor Henriksson Sweden 19
3 Christian Riedemann Germany 15
9 Molly Taylor Australia 4
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: