Właściwie dobrana opona, skraca drogę hamowania.
Ostatnio przeprowadzone badania wykazały, że większość wypadków drogowych nie ma miejsca w zimie, lecz w ciepłych, wiosennych i letnich miesiącach. Źle utrzymane samochody oraz zmęczeni kierowcy są dwoma najczęstszymi przyczynami wypadków w okresie letnim.
Opona typu UHP (z ang.: Ultra-High Performance, czyli najwyższe osiągi) do samochodów najwyższej klasy i dla wymagających kierowców, którzy nie chcą rezygnować z dynamicznej, a równocześnie bezpiecznej jazdy nawet podczas złej pogody |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric fot. Goodyear
|
Wydawało by się, że każdy kierowca posiadający prawo jazdy zdaje sobie sprawę z podstawowych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa na drodze. Mało tego, większość kierowców zapytanych np. o znaczenie właściwego ogumienia w samochodzie, odpowiada zgodnie, że jest to bardzo istotny czynnik. Dlaczego więc coraz częściej mamy do czynienia z wypadkami spowodowanymi przez kierowców, którzy prowadzili nie odpowiednio przygotowane pojazdy? Tą paradoksalną sytuacje skomentowała Marta Konopacka, Dyrektor ds. Komunikacji Grupy Goodyear Polska:
– Nasze badania wykazały, że podczas gdy 82% kierowców twierdzi, iż właściwie eksploatowane opony mają znaczenie dla bezpieczeństwa na drogach, 37% nawet przyznało, iż prowadziło by samochód tak jak zawsze na zużytych oponach. Ta drobna różnica pomiędzy posiadaniem wiedzy a podejmowaniem właściwych działań budzi niepokój
Większość z kierowców usprawiedliwia się, że o ile pamięta o regularnym przeglądzie, sprawdzaniu stanu oleju, o tyle po prostu zapomina o regularnej kontroli stanu ogumienia. Inni tłumaczą to czynnikami ekonomicznymi. Jak jednak wytłumaczyć fakt, iż pośród tej samej grupy respondentów, aż 44% nie wie kiedy należy sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach?
Zgodnie z wynikami – niedawno przeprowadzonego przez firmę Goodyear – badania dotyczącego bezpieczeństwa na drogach, wielu kierowców uświadamia sobie jak ważną rolę pełni właściwe ogumienie, dopiero kiedy dojdzie do wypadku. Przed taką sytuacją przestrzega Marta Konopacka:
Vector 4Seasons – z zastosowaniem technologii adaptującej oponę do warunków pogodowych i drogowych (SmartTRED i całoroczna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki) – zapewnia kontrolę nad samochodem w każdych warunkach pogodowych. Jeden komplet opon na cały sezon. |
fot. Goodyear
|
– Brak właściwego utrzymania samochodu i opon może spowodować powstanie zagrożenia dla kierowcy, a także innych użytkowników dróg. Wybór właściwej opony może mieć znaczny wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Opona letnia, taka jak np.Goodyear Eagle F1 Asymmetric, może skrócić drogę hamownia samochodu do całkowitego zatrzymania o 3 metry, co zostało wykazane w testach przeprowadzonych przez niemiecką organizację badawczą TÜV SÜD Automotive.
Zgodnie z danymi tego Instytutu, różnica w długości drogi hamowania pomiędzy oponami wysokiej jakości a tymi niskiej jakości, tanimi z Azji, jest znacząca. Takie różnice bardzo dobrze widać w przypadku zmiennych warunków atmosferycznych. Biorąc pod uwagę mokrą nawierzchnię badania TÜV SÜD Automotive pokazały, że droga hamowania auta do pełnego zatrzymania wzrasta o 21,7 m jeśli samochód ma założone opony niskiej jakości.
Goodyear EfficientGrip – ekologiczna opona letnia high performance Goodyeara to dłuższa żywotność, mniejsze zużycie paliwa oraz mniej CO2 dzięki unikalnej technologii FuelSaving |
fot. Goodyear
|
Dlatego radzimy zastanowić się co bardziej nam się opłaca, czy zainwestować w dobre ogumienie czy potem ponoszenie kosztów wypadku. Zapominalskim natomiast proponujemy zapisać sobie przypomnienie w telefonie lub na lodówce, aby przed każdą podróżą sprawdzić stan opon.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: