Robert Kubica na N-Gine Renault F1 Team w Poznaniu – galeria

Zobacz niesamowite, unikalne zdjęcia z imprezy i dowiedz się ciekawostek na temat tego wydarzenia i ściągnij dźwięk bolidu R29 na telefon!

Po prostu – Robert Kubica, nasz idol.
fot. Frendl

O tym niezapomnianym wydarzeniu pisałyśmy wcześniej tutaj. Zachęcamy do obejrzenia unikalnej galerii zdjęć poniżej i ściągnięcia dzwonka na telefonu – dźwięku bolidu (w materiałach dodatkowych na samym dole).

A teraz trochę ciekawostek:

FORMUŁA 1 – FAKTY I LICZBY

1,25 kg – tyle waży kask kierowcy Formuły 1.

1,5 b – tyle wynosi ciśnienie w oponie bolidu F1.

2 godziny – tyle maksymalnie, zgodnie z przepisami FIA, może trwać jeden wyścig F1.


2,6 s
– tyle czasu potrzebuje bolid Formuły 1, żeby osiągnąć prędkość 100 km/h.

3,5 kg – tyle może stracić kierowca w czasie wyczerpującego wyścigu.

8 – tyle tytułów mistrza świata w klasyfikacji konstruktorów zdobyło Renault zarówno jako konstruktor, jak i dostawca silników.

34 tony – taki ładunek przewozi zespół Renault F1 Team na wyścigi, które odbywają się za oceanem.

43 mln – średnio tylu widzów ogląda na żywo każde Grand Prix Formuły 1.

60ºC – temperatura w kokpicie bolidu F1 w czasie wyścigów w upalne dni.

80 km/h – maksymalna dozwolona prędkość w pit lane.

130 dB – ilość decybeli, które wytwarza silnik F1 przy maksymalnych obrotach.

620 kg – minimalna waga bolidu razem z kierowcą. To o ponad 300 kg mniej niż waży np. Renault Twingo.

800 – średnio tyle razy kierowca hamuje podczas wyścigu GP.

9 000 – liczba części zapasowych, które zabiera zespół Formuły 1 na każde Grand Prix.

250 000 godzin pracy – średnio tyle czasu zajmuje zaprojektowanie bolidu F1.

1 000 000 – liczba osób, które wzięły udział w imprezach Renault Roadshow organizowanych przez Renault dla fanów F1 na całym świecie. 

N-GINE RENAULT F1 TEAM SHOW W LICZBACH

1 – bolid Renault F1 Team

2 – Nowe Renault Megane Trophy

7 – liczba osób z zespołu Renault F1 Team

17 – liczba techników z Enstone i Viry Chatillon

28 – tylu sędziów wirażowych będzie zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa na torze

30 – tyle sztuk samochodów sportowych i wyścigowych Renault zostanie zaprezentowanych podczas imprezy

500 – liczba separatorów wodnych (bandy)

3000 – to łączna, wyrażona w metrach długość płotków lekkich i zaporowych

25 000 – tyle litrów wody zostało wlanych do separatorów wodnych

RENAULT F1 TEAM
Renault jest kluczowym graczem w Formule 1 od ponad 30 lat – przez ten czas zespół zdobył
15 tytułów mistrza świata kierowców i konstruktorów*. Najlepsze w historii zespołu były sezony 2005 i 2006, kiedy to Renault F1 Team wraz z Fernando Alonso zdobyli tytuł Mistrza Świata F1 zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów. 

baza:

Enstone

szef zespołu:

Eric Boullier

kierowcy:

 dyrektor techniczny:

Robert Kubica, Witalij Pietrow 

James Allison

nadwozie:

R30

silnik:

Renault RS27-2010

opony:

Bridgestone Potenza

pierwszy sezon w F1:

1977

ilość tytułów mistrzowskich:

15*

strona internetowa

www.renaultf1.com

* statystyka uwzględnia tytuły zdobyte przez Renault zarówno jako konstruktora, jak i dostawcę silników

Pit stop
Pit stop to angielskie określenie (dosłownie: postój na kanale), które oznacza zatrzymanie się pojazdu uczestniczącego w wyścigu na stanowisku obsługi technicznej. Czas niezbędny do zmiany 4 kół w bolidzie Formuły 1 to 2,5 sekundy. W czasie N-GINE RENAULT F1 TEAM SHOW można było sprawdzić, ile czasu na zmianę kół potrzebują miłośnicy Formuły 1. Zdecydowanie więcej…

RENAULT I SPORT SAMOCHODOWY – PONAD STULETNIA HISTORIA
1899: Louis Renault wygrywa wyścig Paryż-Ostenda

1900: Louis Renault wygrywa wyścig Paryż-Tuluza-Paryż

1901: trzy samochody Renault zajmują trzy pierwsze miejsca w wyścigu Paryż-Bordeaux

1906: zwycięstwo podczas pierwszego wyścigu Grand Prix w historii Grand Prix ACF

1971: początek Formuły Renault 2.0

1977: Renault wchodzi do Formuły 1

1978: zwycięstwo A442b w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans

1982: bracia Marreau zwyciężają w rajdzie Dakar za kierownicą Renault 20

1986: rozpoczęcie produkcji Renault Supercinq GT Turbo

1989: rozpoczęcie produkcji Renault 19 16S

1993: rozpoczęcie produkcji Renault Clio Maxi (wersji rajdowej) i Renault Clio Williams

1995: rozpoczęcie produkcji Renault Sport Spider i początki Renault Spider Trophy (wyścig na torze)

1996: zorganizowanie rajdu Renault Maxi Megane

1999: zorganizowanie Renault Clio V6 Trophy (wyścigi na torze)

2000: rozpoczęcie produkcji Clio II Renault Sport i Clio V6 Renault Sport

2002: zorganizowanie rajdu Renault Clio Super 1600

2003: początki Formuły Renault V6 (wyścigi na torze)

2004: rozpoczęcie produkcji Megane II Renault Sport

2005: początki Megane Renault Sport Trophy i Formuły Renault 3.5 (wyścigi na torze)

2005 i 2006: Renault Mistrzem Świata Formuły 1

2006: rozpoczęcie produkcji Clio III Renault Sport, Megane Renault Sport F1 Team i Megane Renault Sport Diesel

2007: zorganizowanie Renault Clio Cup (wyścigu na torze) i rajdu Renault Clio R3/R3 maxi

2007: wprowadzenie Megane Renault Sport F1 Team R26, wybranego Sportowym samochodem roku  przez czytelników pisma Echappement

2008: rozpoczęcie produkcji Twingo II Renault Sport

2008: rozpoczęcie produkcji Megane Renault Sport R26.R, wybranego Sportowym samochodem roku  przez czytelników pisma Echappement i uznanego za Car of the year przez pismo Evo

2009: zorganizowanie wyścigów na torze New Renault Megane Trophy

2009: wprowadzenie Nowego Megane Renault Sport

POLACY POBILI REKORD ŚWIATA W POZNANIU
Niewiele ponad godzinę po spektakularnym przejeździe Roberta Kubicy bolidem Renault F1 Team, na Tor Poznań wyjechało 678 samochodów marki Renault. W ten sposób został pobity, na razie nieoficjalnie, rekord Guinnessa na najdłuższą kolumnę aut Renault.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze