Alice Powell nagrodzona za zwycięstwo w Protyre Formula Renualt BARC
Jako pierwsza kobieta w historii Alice Powell została oficjalnie nagrodzona, za zdobycie tytułu mistrza w Mistrzostwach Protyre Formula Renualt BARC!
fot. Protyre Formula Renualt BARC
|
18 letnia Alice Powell pochodząca z Chipping Norton, wpisała się w zeszłym roku do historii motorsportu jako pierwsza kobieta, która wygrała Mistrzostwa Formuly Renualt. Zwycięstwo zdobyła w wielkim stylu, nadrabiając 16 punktową stratę do jej największego rywala Mitchella Hale. Spektakularne wygrana w dwóch ostatnich wyścigach w Thruxton, zapewniła jej nie tylko tytuł mistrzowski, ale również miejsce w księdze rekordów.
Gala rozdania nagród miała miejsce w Hotelu Effingham Park w pobliżu Gatwick. Coroczna BARC Big Night Out jest najbardziej popularną imprezą w roku. Jest to event, kiedy nagradzani są wszyscy zawodnicy, którym udało się zdobyć tytuł mistrza w danym sezonie Protyre Formula Renualt BARC. Powell, która w 2010 roku jeździła dla zespołu Richard Hillspeed Ollerenshaw, odebrała swoje trofeum z rąk samego organizatora mistrzostw Simona Northa (na zdjęciu).
– Zwycięstwo w serii oznacza dla mnie bardzo wiele, przede wszystkim dlatego, że jako pierwsza kobieta kierowca w historii zdobyłam tytuł. 2010 był wspaniałym sezonem dla mnie i dla zespołu. Zwycięstwo w Thruxton to było fantastyczne przeżycie… W tym roku mam zamiar startować w Formule Renault UK, w barwach konkurencyjnego teamu Manor Competition – skomentowała Powell.
fot. Protyre Formula Renualt BARC
|
Nie była to jednak jedyna nagroda, jaką Powell miała okazje odebrać tego wieczoru. Poza tym do imponującego zbioru trofeów może dołączyć Densley Trophy.
Warto zaznaczyć, że Powell posiada już w swoim dorobku, poza zdobytą wcześniej nagrodę Elite Gold Star, przyznaną przez Women’s Racing Driver’s Club (BWRDC).
Dzień swojego triumfu Alice wspomina następująco:
– Zaczęło się od razu od kwalifikacji, ponieważ tym razem nie było przejazdów testowych. W momencie, kiedy wszyscy wystartowali, ja nie mogłam ruszyć. Przed oczami pojawiło mi się w jednej chwili dziewięć lat ciężkiej pracy okupionej wysiłkiem, łzami i potem. Miałam wrażenie, że każdy cent zainwestowany w moje starty poszedł na marne. Mijające sekundy zdawały się trwać w nieskończoność, kiedy siedząc w bolidzie słyszałam jadące obok pojazdy. W połowie kwalifikacji, kiedy słyszałam zjeżdżające na zmianę opon bolidy, czułam niesamowitą gorycz porażki. W tym momencie dla mnie to był koniec. Na szczęście z pomocą przyszła Sarah, której udało się uruchomić bolid, usuwając problem z wtryskiem paliwa….Po rozpoczęciu drugiej połowy wyścigu udało mi się wyjść na prowadzenie. Jednak niedługo potem rozpoczął się mój prywatny horror. Co chwile na trasie pojawiał się kolejny safty car. Byłam jednak tak podekscytowana i zmotywowana tym, że jest to moja jedyna szansa, że mimo tych przeciwności udało mi się zwyciężyć.
A tak podekscytowana zwycięstwem Alice Powell komentowała sezon 2010, zaraz po zakończeniu wyścigu.
– To był wspaniały rok, wielkie podziękowania należą się mojej pani inżynier Sarah Shaw za jej poświęcenie i wsparcie jakim służyła mi przez cały sezon. Dziękuję również całemu mojemu zespołowi Hillspeed oraz moim sponsorom sieci Hoteli Silverstone, Immun’Age oraz Bristol Street Motors.” – powiedziała po zakończeniu sezonu Alice. „ Nie mogłam wyobrazić sobie lepszego zakończenia sezonu, niż wygrana w tym wyścigu.
Obecnie Alice ma w planach starty w zimowej serii Formula Renault UK, w barwach jednego z najlepszych teamów w historii Formula Renault UK Championship- Manor Competition.
Protyre Formula Renault BARC Championship 2010
1. Alice Powell 12 wyścigów 2 wygrane. 2 pole positions 7 podium. 0 fastest laps 288
2. Mitchell Hale 12 wyścigów 3 wygrane 4 pole positions 6 podiums 6 fastest laps 280
3. James Theodore 12 wyścigów 3 wygrane 5 pole positions 6 podiums. 3 fastest laps 254
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: