Klaudia Podkalicka na podium ostatniej rundy RMPST 2017
W miniony weekend odbył się rajd Inter Cars Baja Żagań, który był ostatnią rundą całego cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Klaudia Podkalicka zakończyła zmagania w imprezie na 3. miejscu w swojej klasie T2, zajmując jednocześnie 10. lokatę w klasyfikacji generalnej.
Osiągnięty wynik dał Klaudii tytuł II V-ce Mistrza Polski w całym sezonie.
– Ten sezon był dla mnie bardzo trudny. Miałam różne przygody podczas startów, czasami gnębiły mnie drobne awarie, które skutecznie blokowały moją jazdę. Tym bardziej cieszę się z tak dobrego wyniku. Podium w Żaganiu pozwoliło mi ukończyć cały cykl zawodów jako II V-ce Mistrz, co nie jest łatwe, zwłaszcza w typowo męskim gronie. W rajdzie Baja Żagań zajęłam 10. pozycję w klasyfikacji generalnej, przy okazji jako jedyna kobieta za kierownicą, w TOP10. To mnie bardzo cieszy – podsumowuje Klaudia Podkalicka.
Klaudia Podkalicka startuje w rajdach terenowych od lat. Jest jedną z najbardziej utytułowanych zawodniczek w tej dyscyplinie. Kilkukrotnie stawała na podium rund Pucharu Świata – Baja Poland. W sezonie 2017 startowała w klasie T2 (samochody produkcyjne) za kierownicą Mitsubishi Pajero.
– Cały czas się rozwijam i chcę być coraz szybsza na terenowych trasach. Myślę o zmianie samochodu i przejściu do wyższej klasy. Wiem, że śmiało mogę konkurować z kolegami z T1, koleżanek jak na razie tu nie ma. – dodaje z uśmiechem na mecie rajdu Klaudia. – Cały czas pracuję nad budżetem, bo o tego bardzo wiele zależy. Ale to domena każdego zawodnika.
Poza startami w rajdach terenowych Klaudia aktywnie udziela się jako ekspert motoryzacyjny, a także kierowca w rajdach płaskich i instruktor jazdy. W grudniu planuje kolejny start w legendarnej Barbórce w Warszawie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Nie ma co podawać dokładnych firm transportowych… jeśli chodzi o transport motocykla to najlepiej wrzucić to na giełdę transportową i poczekać na oferty. Moim zdaniem najszybszy i najtańszy sposób.. ja korzystam z furgonetki i jestem zadowolony