Zawodniczki na Baja Poland 2017 – relacja
W pierwszy weekend września odbył się najbardziej prestiżowy w Polsce rajd terenowy ORLEN Baja Poland. Impreza miała swoją bazę w Szczecinie z próbami sportowymi w okolicach Dobrej i Lubieszyna oraz na poligonie w Drawsku Pomorskim. Wśród zgłoszonych zawodników nie zabrakło oczywiście kobiet, zarówno kierowców jak i pilotek.
W ORLEN Baja Poland 2017 można było zdobyć punkty w Pucharze Świata FIA Samochodów Terenowych, w Mistrzostwach FIA Strefy Europy Centralnej w Rajdach Terenowych (FIA-CEZ), w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych (RMPST), Mistrzostwach Republiki Czeskiej w Rajdach Terenowych (MMCR) i Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych (RPPST). Ponadto na trasie o jak najlepsze czasy i miejsca rywalizowali także motocykliści zgłoszeni do Pucharu Polski w Rajdach Baja (PPRB). To wszystko spowodowało, że na listach zgłoszeń do wszystkich cyklów znalazły się aż 134 pojazdy.
Zmieniona w stosunku do roku ubiegłego trasa składała się z siedmiu prób sportowych. Najbardziej okazale prezentowały się dwa sobotnie odcinki na poligonie w Drawsku Pomorskim, które wynosiły aż 140 kilometrów. Odcinki na poligonie drawskim liczyły w sumie 431,80 km. Co ciekawe, SS 2/3 Drawsko Pomorskie to najdłuższa próba w całym kalendarzu rajdów typu baja. Park serwisowy i miasteczko rajdowe zostały w tym roku zlokalizowane na malowniczej, rzecznej wyspie o nazwie Łasztownia.
Wzorem lat ubiegłych rajd ORLEN Baja Poland rozpoczął się od superoesu na przedmieściach Szczecina, ze startem i metą przy ulicy Szafera. Wcześniej wszystkie załogi wzięły jednak udział w odcinku testowym, który był pierwszą okazją do obejrzenia rajdowych pojazdów w akcji. W sobotę 2 września cała stawka przeniosła się do oddalonego od Szczecina o prawie 100 kilometrów Drawska Pomorskiego, gdzie odbyły się dwie próby, każda z nich licząca blisko 216 kilometrów. Park Serwisowy również został przeniesiony w okolice poligonu wojskowego. W niedzielę 3 września rozegrano kolejne cztery próby sportowe o łącznej długości około 60 kilometrów.
Wśród zgłoszonych zawodników nie zabrakło oczywiście kobiet, zarówno kierowców jak i pilotek. W tej edycji wystartowały: Magdalena Gadaj w Mitsubishi Pajero, Magdalena Zając w Dacii Duster, Rebeka Jankowska w Mitsubishi Pajero, Klaudia Podkalicka w Mitsubishi Pajero, Ewa Soroczyńska w Mitsubishi Pajero, oraz pilotki: Magdalena Duhanik-Persson w Fordzie Ranger, Julita Małuszyńska w Toyocie Hillux Overdrive, Małgorzata Żyła w Mitsubishi Pajero, Beata Pelc w Nissanie Patrolu, Patrycja Marciniak także w Nissanie Patrolu. Quadem wystartowała Agata Stefaniak na KTM-ie, natomiast jako pilotki w quadach UTV wystartowały: Inez Kieliba, Kaja Wojnar i Agnieszka Wiśniewska.
Nasser Al-Attiyah (Toyota Hilux Overdrive) – dwukrotny triumfator Rajdu Dakar, podobnie jak w roku ubiegłym zwyciężył w klasyfikacji generalnej ORLEN Baja Poland. Druga lokata należała do wicelidera cyklu Jakuba Przygońskiego (Mini John Cooper Works Rally). Na trzecim stopniu podium uplasował się Bernhard Ten Brinke (Toyota Hilux Overdrive).
Po raz kolejny organizatorzy rajdu w Szczecinie stanęli na wysokości zadania. Pogoda i kibice dopisali, wszystko odbyło się bezpiecznie i bez nieoczekiwanych zdarzeń. Kobiety natomiast znów pokazały swoją siłę i determinację w walce z mężczyznami, czego serdecznie im gratulujemy.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: