BMW serii 6 Gran Turismo – odmłodzone i nadal piękne
BMW prezentuje mocno odświeżoną wersję jednej z najbardziej innowacyjnej koncepcji pojazdów w ostatnich czasach, łącząc w jednym nadwoziu limuzynę i coupé.
Światowa premiera nowego BMW serii 6 Gran Turismo będzie miała miejsce we wrześniu 2017 r. na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA) we Frankfurcie nad Menem. Na rynku pojawi się w listopadzie 2017 r. Na starcie oferowane będą trzy silniki z najnowszej generacji jednostek BMW Group. Od początku w dwóch wariantach modelowych dostępny będzie też inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.
Aktywne klapy powietrza i inne elementy, takie jak zasłony powietrzne, skrzela i automatycznie wysuwany tylny spojler, pozwoliły obniżyć współczynnik oporu powietrza (Cx) w stosunku do poprzedniego modelu z 0,29 do 0,25.
Pojemność bagażnika wynosi 610 l i jest o 110 l większa niż w poprzednim modelu. Krawędź bagażnika obniżono o 5 cm i znajduje się ona teraz na wysokości podłogi bagażnika.
Pneumatyczne zawieszenie obu osi umożliwia ręczne ustawianie wysokości zawieszenia. Do jazdy na nieutwardzonej nawierzchni lub na stromych podjazdach za naciśnięciem przycisku można zwiększyć prześwit o 20 mm. Przyciskiem można też obniżyć zawieszenie o 10 mm – w trybie SPORT wybieranym przełącznikiem właściwości jezdnych oraz automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Wszystkie opcjonalne systemy regulacji układu jezdnego dostępne również w połączeniu z BMW xDrive. Modele oferowane od wejścia na rynek:
BMW 630i Gran Turismo:
4-cylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 1998 cm3,
moc: 190 kW / 258 KM przy 5000-6500 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1550-4400 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,3 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,6-6,2 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 152-142 g/km.
BMW 640i Gran Turismo / BMW 640i xDrive Gran Turismo:
6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2998 cm3,
moc: 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 obr/min,
maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 5,4 s / 5,3 s,
prędkość maksymalna: 250 / 250 km/h,
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 7,4-7,0 / 8,2-7,7 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 169-159 / 187-177 g/km.
BMW 630d Gran Turismo / BMW 630d xDrive Gran Turismo:
6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2993 cm3,
moc: 195 kW / 265 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,1 / 6,0 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 5,3-4,9 / 5,9-5,5 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 139-129 / 154-144 g/km.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: