Test Yamaha MT-07 – no to jazda!
MT-07 jest kolejną propozycją Yamahy z serii hyper naked. Jaki jest ten nowy, japoński wariat?
Wygląd, tak jak we wszystkich motocyklach z serii MT, jest bardzo charakterystyczny. Ostry, „napakowany” bak, przednia lampa przypominająca głowę osy, krótki tłumnik, mocno zarysowana lampa tylna – wszystkie te elementy podkreślają agresywny charakter motocykla. Możemy go kupić w jednym z czterech wersjach kolorystycznych – race blue, lava red, matt grey i night fluo – tę ostatnią mieliśmy okazję testować. W tej opcji mamy obręcze kół pomalowane na jaskrawy seledyn, podobnie jak niektóre części baku. Wygląda to rewelacyjnie i na pewno wyróżna z tłumu innych jednośladów.
Co prawda materiały wykorzystane do wykończenia mogły by być lepszej jakości, ale za cenę 27 900 w wersji z ABS nie powinniśmy się czepiać takich szczegółów.
Patrząc na MT-07 ma się ochotę skrzyknąć znajomych i ruszyć ekipą w miasto. A MT-07 naprawdę idealnie się do tego nadaje. Nie dość, że wygląda zadziornie, to robi wokół siebie mnóstwo hałasu. Odpowiada za to 2-cylindrowy silnik o pojemności 689 cm3. Produkuje moc 74,8 KM i 68 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu ze stosunkowo niską masą – 182 kg w wersji z ABS – daje nam bardzo żwawe przyspieszenie. Silnik skonfigurowano z sześciostopniową skrzynię biegów z wielotarczowym mokrym sprzęgłem. Prawdziwa jazda zaczyna się powyżej 6000 obr./min. – dostajemy wtedy niesamowitego „kopa”, a uśmiech na twarzy przy tym jest gwarantowany!
Zawieszenie MT-07 jest dość sztywne, przez co motocykl świetnie trzyma się drogi i dobrze składa w zakrętach. Przez niewielkie rozmiary nie musimy obawiać się korków, bo tym motocyklem przeciśniemy się praktycznie wszędzie. Przy dynamicznej jeździe bardzo odczuwalna jest zwinność, z jaką MT-07 zmienia kierunek jazdy.
Pozycja za kierownicą jest wyprostowana i wygodna. Dzięki wąskiemu siedzeniu i wysokości siodełka 805 mm nawet osoby niższe nie powinny mieć problemów z dotknięciem stopami ziemi.
Wskaźniki są duże i wyraźne, więc podczas jazdy możemy spokojnie kontrolować wyświetlane parametry. Przełączniki na kierownicy mogły by być większe i lepiej rozmieszczone, ponieważ łatwo wcisnąć np. klakson zamiast kierunkowskazów.
Miasto to środowisko naturalne MT-07 – dobrze tu wygląda i się prowadzi. Po wyjechaniu w trasę maszyna traci sporo swojego uroku i walka z wiatrem zabiera dużo radości z jazdy. Dodatkowo stosunkowo niewielki, bo 14-litrowy zbiornik paliwa i zużycie paliwa powyżej 5,5 l na 100 km daje niewielki zasięg. Niemniej jednak MT-07 nie został stworzony po to, by nim podróżować przez pół Europy – chociaż dla chcącego nic trudnego. Ma jednak dawać satysfakcję z jazdy na którkich odcinkach i w takich warunkach sprawdza się rewelacyjnie.
MT-07 można polecić zarówno zaawansowanym użytkownikom jednośladów, jak i ambitnym, początkującym motocyklistom ze zdrowym rozsądkiem. Do opanowania mocy tego motocykla przydaje się jednak doświadczenie. Dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z motocyklami Yamaha przygotowała okrojoną z mocy wersję 35kW, na której możemy jeździć z prawem jazdy kategorii A1. I za to duży plus.
Ceny:
Yamaha MT-07 A – 27 900 złotych
Yamaha MT-07-35a -27 500 złotych
Dane techniczne Yamaha MT-07
Silnik
Typ silnika 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność 689 cm³
Średnica x skok tłoka 80,0 mm x 68,6 mm
Stopień sprężania 11,5 : 1
Moc maksymalna 55,0 kW (74,8 KM) @ 9 000 obr./min
Limited power version 35,0 kW
Maksymalny moment obrotowy 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe
Układ zasilania Wtrysk paliwa
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Podwozie
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 130 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy 24º
Wyprzedzenie 90 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz,
Skok tylnego zawieszenia 130 mm
Hamulec przedni Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 282 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Opona przednia 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Opona tylna 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)
Wymiary
Długość całkowita 2 085 mm
Szerokość całkowita 745 mm
Wysokość całkowita 1 090 mm
Wysokość siodełka 805 mm
Rozstaw kół 1 400 mm
Minimalny prześwit 140 mm
Masa z obciążeniem 179 kg / ABS 182 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Pojemność zbiornika oleju 3,0 l
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: