Skuter na czterech kołach? Film.
Kół nigdy za wiele - z takiego założenia wyszła włoska firma Quadro Tecnologie, budując prototypowy skuter na czterech kołach.
![]() |
fot. Quadro Tecnologie
|
Quadro 4D to pomysł włoskiej firmy, która na swoim koncie ma już m.in. trójkołowy skuter Piaggio MP3. Bogatszy o dodatkowe koło Quadro 4D ma łączyć charakterystyczną dla jednośladów wolność z bezpieczeństwem na wyższym niż w konwencjonalnych skuterach.
Rzeczywiście, z tego co widać na filmie promocyjnym, raczej trudno jest przewrócić tę maszynę! Wszelkie nierówności, śliskie nawierzchnie, czy też szyny nie są w stanie naruszyć jej stabilności.
Choć to Yamaha byłą pierwszą firmą, która po raz pierwszy zaprezentowała 4-kołowy pojazd o nazwie Tesseract Concept na Tokio Motor Show w 2007 roku, to właśnie Quadro Tecnologie najprawdopodobniej wprowadzi pierwszy czterokołowy skuter do sprzedaży – 4D ma się pojawić na rynku już w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Stabilność to jedna z najważniejszych cech… no własnie jedno- czy już dwuślada? |
![]() |
fot. Quadro Tecnologie
|
Na razie nie wiadomo ile ma kosztować, ani jak będzie przyspieszać. Nieoficjalne informacje mówią o silniku o pojemności 500 cm3 i mocy około 30 kW. Gdyby tak było, prędkość maksymalna skutera 4D wynosiłaby około 145 km/h a więc całkiem niemało. Co najważniejsze, na Quadro 4D najprawdopodobniej nie będzie wymagany żaden dokument uprawniający do jeżdżenia po drogach publicznych. Czy skuter przyjmie się na rynku? Wszystko wskazuje na to, że tak. Wiele jednak zależy jak zwykle od jego ceny.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: