Nowe wcielenie Corsy
Nowa Corsa, choć na rynku istnieje dopiero cztery lata, doczekała się już drugiego liftingu. Rok temu zmiany objęły jedynie zawieszenie i jednostki napędowe. Producent uznał, że teraz nadszedł czas na nieco poważniejszy facelifting - Corsa nabrała innego charakteru pod każdym względem.
fot. Opel
|
Po pierwsze, wygląd – Corsa za sprawą przeprojektowanej maski i nowego grilla wydaje się być nieco szersza. Ostrzejsze linie, większe logo na tylnej klapie, nowe reflektory ze światłami dziennymi, dodatkowe światła przeciwmgielne, przeprojektowany zderzak, sześć nowych wzorów felg aluminiowych to tylko poprawki, które upodobniły samochód do najnowszej Astry czy też Merivy. Jak by wysilić wyobraźnię, można w niej również zobaczyć stylistyczne podobieństwo do Mazdy2.
Konsekwentnie, styliści zajęli się również wnętrzem auta. By pasażerowie czuli się w nim bardziej komfortowo, użyto nowych tkanin tapicerki, a deska rozdzielcza została wykonana z nowych materiałów. Za dodatkową opłatą, by nie pogubić się w wielkich miastach, będzie można zamówić system nawigacji z ekranem dotykowym.
Ciekawą opcją jest specjalny pakiet „Color Line Series”, który dodaje niemieckiemu maluchowi sportowego wyglądu. Dwa iście wyścigowe pasy niczym w Shelby GT wprawdzie nie odrywają Corsy od ziemi, ale dodają za to autu wiele uroku osobistego. Efekt ten potęgują kolorowe felgi aluminiowe oraz nakładki na lusterka zewnętrzne.
Usportowiona wersja Color Line Series z dwoma pasami biegnącymi wzdłuż całego nadwozia. |
fot. Opel
|
Oprócz stylistycznych poprawek, warto zaznaczyć, że do gamy silników Corsy dołączyła oszczędna jednostka napędowa EcoFlex 1.3 CDTI o mocy 95 KM wyposażona w system start/stop. Jeśli wierzyć zapewnieniom producenta, samochód potrafi spalić w trasie nawet 3,5 litra na 100 kilometrów. W mieście Corsa EcoFlex równie nie będzie bardzo żarłoczna – 4.2 litra oleju napędowego na pokonanie tego samego dystansu w zupełności powinno jej wystarczyć.
Jeżeli spodobała się Wam Corsa po liftingu, musicie poczekać do stycznia, wtedy bowiem auto pojawi się w polskich salonach Opla. Ceny póki co nie są jeszcze znane.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: