Pierwsze wrażenia z toru Yeongam

Trzy bardzo różniące się sektory, nieco "marginalne" wjazd i wyjazd z pitlane, mnóstwo kurzu i piasku na nowiutkiej nawierzchni położonej niecałe dwa tygodnie temu - to spostrzeżenia, jakimi dzielili się kierowcy po pierwszych przejazdach na debiutującym w kalendarzu F1 koreańskim torze.

 

Stan robót wokół Yeongam w dniu 21 października 2010 – nie dziwne, że się trochę kurzy…
fot. Red Bull

Po pierwszych dwóch treningach większość opinii na temat toru Yeongam było bardzo pozytywnych. Kierowcy po dyskusjach z dyrektorem wyścigu Charlie Whitingiem zasugerowali jednak dokonanie kilku zmian. Szczególnie kłopotliwe okazały się dla nich dwa zakręty toru. W związku z tym obsługa zabrała się do wieczorno – nocnych prac. Poprawki dokonywane są w zakręcie 16., gdzie bolidy w zbyt dużym zagłębieniu, w jakim znajduje się „wierzchołek” zakrętu, uderzają podwoziem o nawierzchnię. Zdecydowano więc o podwyższeniu znajdującego się w tym punkcie poniżej poziomu toru krawężnika,
a także o przeprofilowaniu ściany na wyjściu z tego zakrętu. Dodatkowo, organizatorzy dobudują krawężnik przy zakręcie numer 18. Ścinające go podczas treningów bolidy, nanosiły duże ilości piasku i kamieni na tor. Krawężnik ma być nieco niższy, tak, aby samochody musiały go omijać. Dodatkowe prace mają także zostać wykonane na obydwu końcach pitlane, ponieważ zaprojektowany wjazd jest ślepy, co powoduje, że prędkość wjeżdżających bolidów będzie tutaj znacznie mniejsza niż tych poruszających się po torze, co może być dość niebezpieczne. Tor znajdujący się ciągle jeszcze na „placu budowy” jest bardzo zanieczyszczony. FIA poleciła więc wyczyszczenie go przed rozpoczęciem 3. sesji treningowej. 

Pięciu pretendentów do tytułu mistrzowskiego pozuje zgodnie do zdjęć na torze w Korei
[autor zdjęcia]

Jak powiedział po dwóch treningach Sebastian Vettel, kierowcy przechodzili dziś szybki kurs poślizgów. Kilkakrotnie mogliśmy więc podziwiać piruety i nagłe zjazdy z toru na w żaden sposób nieutwardzone pobocza. Oczywiście, w miarę upływu czasu, a raczej wykonywanych przejazdów przyczepność ulegała poprawie. Niestety, kierowcy narzekali, że opony ulegają bardzo szybkiej degradacji. Wielkim pytaniem będzie jak bardzo zmiana przyczepności wpłynie na obrane strategie podczas wyścigu. Tak jak to miało miejsce w Montrealu, niski poziom przyczepności może powodować właśnie wysokie zużycie ogumienia, a co za tym idzie potrzebę wykonania dwóch pitstopów. Poczekajmy więc na decycje zespołów co do strategii doboru opon.
Najszybszymi zawodnikami w 1. sesji byli Lewis Hamilton, Robert Kubica i Nico Rosberg.  W 2. najlepsze wyniki uzyskali Mark Webber, Fernando Alonso i ponownie Lewis Hamilton. Warto zwrócić jednak uwagę, że czasy uzyskane przez pierwszą trójkę podczas 2. treningu były zdecydowanie – bo o około 3 sekundy – lepsze.  Jak do tej pory, najlepszy czas uzyskany na torze Yeongam należy więc do lidera klasyfikacji kierowców – Marka Webbera i wynosi 1:37.942.

I jeszcze garść szczegółów na temat Korean International Circuit:

Długość: 5 621 m
Liczba okrążeń wyścigu: 55
Dystans: 309,155 km
Opony dostarczane przez Bridgestone: twarde i miękkie

Wyniki 1. i 2. sesji treningowej można porównać na następnej stronie:

1. Sesja treningowa

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1’40.887

15

2

11

Robert Kubica

Renault

1’40.968

0.081

18

3

4

Nico Rosberg

Mercedes

1’41.152

0.265

21

4

5

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1’41.371

0.484

18

5

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1’41.940

1.053

16

6

3

Michael Schumacher

Mercedes

1’42.022

1.135

25

7

6

Mark Webber

Red Bull-Renault

1’42.202

1.315

23

8

22

Nick Heidfeld

Sauber-Ferrari

1’42.293

1.406

18

9

10

Nico Hülkenberg

Williams-Cosworth

1’42.678

1.791

21

10

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1’42.883

1.996

23

11

12

Vitaly Petrov

Renault

1’42.896

2.009

22

12

7

Felipe Massa

Ferrari

1’43.054

2.167

25

13

23

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1’43.309

2.422

20

14

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1’43.602

2.715

18

15

8

Fernando Alonso

Ferrari

1’43.928

3.041

21

16

16

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1’43.940

3.053

23

17

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1’44.887

4.000

21

18

17

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1’45.141

4.254

26

19

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1’45.588

4.701

20

20

25

Jerome d’Ambrosio

Virgin-Cosworth

1’46.613

5.726

17

21

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1’47.115

6.228

22

22

20

Sakon Yamamoto

HRT-Cosworth

1’50.347

9.460

29

23

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1’50.821

9.934

15

24

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1’51.701

10.814

11

2. Sesja treningowa

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

6

Mark Webber

Red Bull-Renault

1’37.942

23

2

8

Fernando Alonso

Ferrari

1’38.132

0.190

30

3

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1’38.279

0.337

29

4

11

Robert Kubica

Renault

1’38.718

0.776

29

5

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1’38.726

0.784

19

6

7

Felipe Massa

Ferrari

1’38.820

0.878

32

7

5

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1’39.204

1.262

22

8

12

Vitaly Petrov

Renault

1’39.267

1.325

28

9

4

Nico Rosberg

Mercedes

1’39.268

1.326

29

10

23

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1’39.564

1.622

26

11

22

Nick Heidfeld

Sauber-Ferrari

1’39.588

1.646

25

12

3

Michael Schumacher

Mercedes

1’39.598

1.656

26

13

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1’39.812

1.870

35

14

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1’39.881

1.939

27

15

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1’39.971

2.029

22

16

10

Nico Hülkenberg

Williams-Cosworth

1’40.478

2.536

30

17

17

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1’40.578

2.636

29

18

16

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1’40.896

2.954

32

19

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1’42.773

4.831

29

20

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1’42.801

4.859

19

21

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1’43.115

5.173

26

22

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

1’44.039

6.097

29

23

20

Sakon Yamamoto

HRT-Cosworth

1’45.166

7.224

19

24

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1’46.649

8.707

3

 

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze