Udany piątek dla Roberta Kubicy. Red Bull nie daje szans.
Przyjemnie jest uzyskać 3. czas w obydwóch sesjach treningowych, ale pamiętajmy, że to tylko treningi. Musimy poczekać i zobaczyć co będzie się działo w różnych warunkach pogodowych - powiedział Robert Kubica po bardzo udanych pierwszych treningach na torze Suzuka.
GP Japonii dobrze się zapowiada… |
fot. Renault
|
Jak zwykle przez Polaka przemawia niezwykła skromność, ale przecież w walce: Red Bull kontra cała reszta, to on okazał się dzisiaj najszybszy. Taki tor jak Suzuka wymaga wyjątkowych umiejętności i jak zwykle okazuje się, że Robert Kubica z pewnością je posiada. Prognozy pogody zakładają deszcz na sobotę ale za to jego brak w niedzielę. Rozpoczęte w piątek treningi były więc jedyną okazją, aby dostosować ustawienia na wyścig.
Agencje podają informacje o tym, że Red Bull rządzi na torze w Japonii. Obydwaj kierowcy tego zespołu zdecydownie „odjechali” reszcie zawodników. Rezultaty najbliższe ich wyników uzyskał w obydwóch sesjach Robert Kubica. Szef inżynierów Renault, Alan Permane, stwierdził zresztą, że bolidy Petrova i Kubicy mimo pewnej sprzeczności danych, a także wiatru, podczas porywów którego nieco trudniej się prowadziły, wykazywały dobrą przyczepność, co na krętym torze Suzuka daje nadzieję na dokonanie właściwych ustawień i osiagnięcie dobrego rezultatu.
Czy Markowi Webberowi uda się w Japonii powiększyć przewagę nad rywalami? |
fot. Red Bull
|
Kierowcy Red Bulla byli wyraźnie zadowoleni z piątkowych sesji, choć Mark Webber nadmienił w swojej wypowiedzi, że japoński tor cechujący się różnorodnymi zakrętami wymaga kompromisowych ustawień, które umożliwią uzyskanie możliwie najlepszego czasu jednego okrążenia.
Na taki kompromis muszą pójść także inne ekipy, a już z pewnością McLaren. Lewis Hamilton popisał się dzisiaj efektownym wyjazdem w zakręcie numer 9 i uderzeniem w barierę z opon, co zakończyło się uszkodzeniem przedniego zawieszenia. Brytyjczyk, popełnia ostatnio sporo błędów. To już 3. weekend z rzędu, podczas którego Hamilton rozbija swój bolid. Jak sam dzisiaj stwierdził, za bardzo przyspieszył i zaufał, że jest w stanie pokonać bez problemu ten zakręt. Kiedy znalazł się w żwirowej pułapce, nie mógł już nic zrobić. Jego zespół wprowadził sporo zmian w samochodzie na japoński wyścig. Po kraksie Hamilton musiał jednak podczas drugiej sesji jeździć z poprzednio montowaną wersją tylnego skrzydła, co jak powiedział, nie daje pełnego obrazu tego, jak bolid będzie się zachowywał podczas reszty weekendu. Kierowca McLarena nie był zresztą jedynym kierowcą, który w tym miejscu miał kłopoty. Innym – łącznie z Michaelem Schumacherem – udało się jednak uniknąć uszkodzeń.
Walczący zawzięcie o możliwość sięgnięcia po tytuł mistrzowski Fernando Alonso i jego szef Stefano Domenicali nie byli zachwyceni swoimi piątkowymi osiągnięciami na Suzuce. Mimo to, druga sesja treningowa powinna zostać uznana przez niego za udaną. Zarówno Alonso jak i Felipe Massa znaleźlli się odpowiednio na 4. i 5. pozycji w tabeli wyników. Jak stwierdził Hiszpan, nie udało mu się wykonać dzisiaj perfekcyjnego okrążenia, ale niezależnie od warunków pogodowych chciałby zakwalifikować się do wyścigu w pierwszej piątce zawodników. Szef Ferrari nadmienił także, że spodziewał się, że w Japonii najsilniejszy będzie zespół Red Bull.
Wszyscy zawodnicy wspominali w swoich wypowiedziach o wysokiej zużywalności opon bardzo obciążanych w szybkich zakrętach toru i potrzebie ich sprawdzenia na suchej nawierzchni podczas dzisiejszych sesji treningowych, przed zapowiadanym na jutro deszczem.
Wyniki sesji treningowych przed GP Japonii znajdziesz na następnej stronie
Wyniki 1. sesji treningowej:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:32.585 |
– |
23 |
2 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:32.633 |
0.048 |
23 |
3 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:33.129 |
0.544 |
23 |
4 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:33.639 |
1.054 |
13 |
5 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:33.643 |
1.058 |
9 |
6 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:33.677 |
1.092 |
21 |
7 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:33.707 |
1.122 |
24 |
8 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:33.739 |
1.154 |
20 |
9 |
22 |
Nick Heidfeld |
1:33.791 |
1.206 |
23 |
|
10 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:33.831 |
1.246 |
9 |
11 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:33.929 |
1.344 |
25 |
12 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:34.042 |
1.457 |
19 |
13 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:34.169 |
1.584 |
23 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:34.271 |
1.686 |
19 |
15 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:34.373 |
1.788 |
24 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:34.379 |
1.794 |
21 |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:34.991 |
2.406 |
26 |
18 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:35.684 |
3.099 |
22 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:36.949 |
4.364 |
25 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:37.329 |
4.744 |
17 |
21 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:37.388 |
4.803 |
23 |
22 |
25 |
Jerome d’Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1:37.778 |
5.193 |
23 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:38.814 |
6.229 |
28 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1:39.443 |
6.858 |
26 |
Wyniki 2. sesji treningowej:
Poz. |
Nr. |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:31.465 |
– |
32 |
2 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:31.860 |
0.395 |
29 |
3 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:32.200 |
0.735 |
32 |
4 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:32.362 |
0.897 |
34 |
5 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:32.519 |
1.054 |
35 |
6 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:32.533 |
1.068 |
28 |
7 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:32.703 |
1.238 |
32 |
8 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:32.831 |
1.366 |
27 |
9 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:32.842 |
1.377 |
26 |
10 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:32.851 |
1.386 |
26 |
11 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:32.880 |
1.415 |
26 |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:33.471 |
2.006 |
31 |
13 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:33.481 |
2.016 |
8 |
14 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:33.564 |
2.099 |
16 |
15 |
22 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber-Ferrari |
1:33.697 |
2.232 |
33 |
16 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:34.005 |
2.540 |
32 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:34.055 |
2.590 |
37 |
18 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:34.310 |
2.845 |
33 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:36.095 |
4.630 |
37 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:36.333 |
4.868 |
33 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:36.630 |
5.165 |
28 |
22 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:36.834 |
5.369 |
28 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:37.352 |
5.887 |
33 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1:37.831 |
6.366 |
34 |
Najnowsze
-
Odświeżone Porsche 911 Carrera T zostało zaprezentowane. Ma być jeszcze lepsze niż jego poprzednik
Po niedawnym zaprezentowaniu odświeżonego modelu 911 GT3, Porsche postanowiło podzielić się kolejnym zmodernizowanym wariantem swojego najpopularniejszego samochodu. Porsche 911 Carrera T na nowy rok modelowy po raz pierwszy debiutuje również w wersji cabrio. -
Ford Performance Motorsports łączy siły z zespołem HRT. Ford Mustang GT3 wyjedzie na tor w 2025 roku
-
Ford Bronco w edycji specjalnej pojawi się w 2025 roku
-
Rolls Royce świętuje 60 urodziny filmu ,,Goldfinger” specjalnym modelem
-
Toyota Aygo X w specjalnej edycji JBL
Zostaw komentarz: