Trzy kobiety wśród zawodników Kia Lotos Race 2017!
Pod koniec kwietnia wystartuje 12. sezon polskiej serii wyścigowej. Ponad połowę stawki zawodów Kia Lotos Race będą stanowili nowi kierowcy, wśród których zobaczymy aż 3 kobiety.
W nadchodzącym sezonie Mistrzostw Polski Kia Picanto, najdłużej rozgrywanej markowej serii wyścigowej w historii sportu samochodowego w Polsce, jak zwykle nie zabraknie atrakcji. W kalendarzu zadebiutuje nowy tor – niemiecki Oschersleben, na którym już w ostatni weekend kwietnia 20 zawodników rozpocznie zmagania o tytuł Mistrza Polski Kia Lotos Race. Tradycyjnie, w każdym wyścigu pojawią się również dwa tzw. samochody VIP-owskie, za kierownicą których zasiądą znani dziennikarze z polski i zagranicy. Zakończenie sezonu, podobnie jak w 2016 roku, odbędzie się na kultowym Torze Monza we Włoszech, znanym z Grand Prix F1.
Jeśli jedyna kobieta w ubiegłorocznej stawce zawodników – Katarzyna Sakowska – potwierdzi udział w zawodach, przybędą jej dwie rywalki z Węgier: 35-latka ze sporym doświadczeniem w sporcie samochodowym i 20-latka, która debiutowała w ubiegłym roku. Za kierownicą wyścigowej Kia Picanto pojawi się również 3 nowych zawodników z Polski, w wieku około 30 lat. Do 9 kierowców, którzy rywalizowali w poprzednich edycjach KLR dołączy 6 bardzo młodych zawodników (zaledwie 14 -, 15-letnich), którzy do wyścigowych Kia Picanto przesiądą się z wyczynowych gokartów.
Kalendarz tegorocznych Mistrzostw Polski Kia Picanto jest następujący:
- 1 runda 29-30.04.2017 Oschersleben ADAC GT Masters
- 2 runda 13-14.05.2017 Hungaroring FIA WTCC
- 3 runda 10-11.06.2017 Poznań WSMP+ FIA CEZ
- 4 runda 15-16.07.2017 Slovakiaring FIA ETRC
- 5 runda 02-03.09.2017 Most FIA ETRC
- 6 runda 30.09-01.10.2017 Monza International GT Open
Jedyną zaplanowaną zmianą w regulaminach na 2017 rok jest zwiększenie minimalnej masy auta z kierowcą z 940 kg do 950 kg. Dzięki tej zmianie starsi i ciężsi kierowcy będą mieli większe szanse na równorzędną walkę za kierownicą 100-konnych Kia Picanto z lżejszymi nastoletnimi rywalami.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: