
Johammer J1 – elektryczny motocykl przyszłości
Najwięksi producenci motocykli nie są jeszcze do końca przekonani o słuszności napędu elektrycznego, ale na rynku coraz częściej pojawiają się pierwsze projekty tworzone przez małe zakładu. Johammer J1 to ambitny projekt z Austrii oferujący zasięg 200 km.
Twórcą motocykla Johammer J1 jest austriacki inżynier Johann Hammerschmidt. Jest to pierwszy jednoślad produkowany seryjnie z napędem elektrycznym o zasięgu 200 km. Maszyna powstałą na aluminiowej ramie, a elementy nadwozia są wykonane głównie z plastiku. Producent oferuje dodatkowo wersję z mniejszym akumulatorem, który pozwala przejechać 150 km, ale oba warianty rozpędzają się do 120 km/h.
Akumulator umieszczono pod kierowcą, a silnik elektryczny i sterownik znajdują się przy tylnym kole, które zawieszono na aluminiowym wahaczu. Przednie koło trzyma się na dwóch wahaczach połączonych amortyzatorem schowanym pod nadwoziem.
Wersja o zasięgu 150 km waży 159 kg, a masa pojemniejszego wariantu 200 to 177 kg. Rozstaw osi to 1455 mm, wysokość siedziska 650 mm, a kąt odchylenia wynosi 43 stopnie. Motocykl jest wyposażony w bieg wsteczny, który ułatwi parkowanie. Wyposażono go również w system odzyskiwania energii z hamowania oraz tarcze hamulcowe wykorzystywane przy niskich prędkościach.
Johammer nie posiada klasycznej deski rozdzielczej z wyświetlaczem. Zamiast tego informacje są wyświetlane w lusterkach wstecznych. Środek ciężkości znajduje się 350 mm nad ziemią, co sprawia, że motocykl prowadzi się bardzo komfortowo.
Znamy już cenę elektrycznego motocykla z Austrii. Tańsza wersja 150 kosztuje od 22 900 euro, a wariant 200 jest dostępny od 24 900 euro.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: