
Rolls-Royce Cullinan – pierwszy SUV z Goodwood
Rynek SUV-ów bardzo dynamicznie się rozwija. Potwierdzają to kolejne marki, które dołączają ze swoimi produktami do segmentu. Rolls-Royce ujawnił właśnie pierwsze zdjęcia modelu skrywającego się pod nazwą Cullinan.
Oto pierwszy SUV w historii marki z Goodwood. Przedstawiciele Rolls-Royce przy okazji tego modelu unikają nazwy „SUV”, ale pierwsze zdjęcia pozbawiają nas złudzeń. Będzie to największy model tej marki z podwyższonym prześwitem i napędem na cztery koła.
Wygląd nadwozia skrywa się pod mocnym kamuflażem, ale już teraz widać, że auto będzie miało typową bryłę SUV-a. Nie zabraknie też charakterystycznego elementy, czyli wielkiego, chromowanego grilla. Drzwi będą otwierane przeciwsobnie, podobnie jak w mniejszym modelu Ghost.
Model Cullinan powstaje na mocno zmodyfikowanej płycie podłogowej BMW X7. Aluminiowa konstrukcja będzie bazą również dla innych modeli wychodzących z fabryki w brytyjskim Goodwood.
Pod maską możemy się spodziewać klasyka, czyli jednostki V12 o pojemności 6,75 litra. Zagraniczne źródła donoszą również o wersji hybrydowej i elektrycznej. Ekologiczne warianty dołączą do oferty w późniejszym czasie. Do premiery Rolls-Royce`a Cullinan nie zostało już zbyt wiele czasu. Inżynierowie testują samochód na kole podbiegunowym, a niebawem trafi na gorące pustynie w Arabii Saudyjskiej.
Nowy model zadebiutuje już w przyszłym roku podczas jednej z najważniejszych imprez, a na drogi wjedzie dopiero w 2018 roku. Nie znamy jeszcze cen brytyjskiego SUV-a, ale na pewno zostaną ustalone na podobnym poziomie co w Bentleyu Bentayga.

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: