Honda Rebel 500 – połączenie starej szkoły z nowoczesnością
Honda postanowiła połączyć ze sobą dwa przeciwległe światy. Japoński producent wprowadza na rynek nowy model Rebel wyposażony w dwucylindrowy silnik o pojemności poniżej 500 cm3. Motocykl może być używany przez osoby posiadające kategorię prawa jazdy A2.
Nad projektem nowego motocykla czuwał Keita Mikura, który lubi łamać zasady, tworząc jednoślady będące połączeniem dwóch światów. Najnowszym przykładem tego podejścia jest nowa Honda Rebel. Jest to motocykl typu custom, który ma w sobie sporo klasycznych cech w które wkomponowano nowoczesne rozwiązania.
Prace nad nowym modelem odbywały się w Ameryce Północnej. Głównym zadaniem zespołu było stworzenie pojazdu, który rozpali wyobraźnię młodych motocyklistów, ale będzie prosty i surowy. W wyglądzie tej maszyny dominuje minimalizm. Design motocykla podkreśla też specyficzny, ciemny lakier oraz szklany klosz przedniego reflektora o średnicy 135 mm.
Za napęd Hondy Rebel odpowiada dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3. Jednostka oferuje wysoki moment obrotowy (44,6 Nm) w niskim zakresie prędkości obrotowej, a także liniowo oddaje moc, której wartość maksymalna to 33,5 kW. Pojemność silnika pozwala na korzystanie z niego przez osoby posiadające kat. prawa jazdy A2.
Nowością w tym modelu jest wykorzystanie ramy rurowej, która tworzy nowoczesny kształt w stylu odchylonego motocykla typu „bobber” wyposażonego w grube opony. Do tego idealnie wpasowano zbiornik paliwa o pojemności 11,2 litra oraz grubą kierownicę.
Motocykl Rebel jest dość wąski i ma nisko umieszczoną kanapę kierowcy, przez co jest dość wygodny, a do tego łatwy w prowadzeniu przy niskich prędkościach. Motocyklista może przybrać zrelaksowaną pozycję o naturalnym ułożeniu z delikatnie rozszerzonymi ramionami i stopami odpoczywającymi na podnóżku. W razie potrzeby siedzisko oferuje możliwość przekształcenia w wersję jednoosobową. Wystarczy tylko odkręcić dwie śruby.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: