Najmocniejsza Klasa E w historii
Mowa o Mercedesie E 63 S 4MATIC+, z silnikiem 4.0 V8 biturbo i mocą 612 KM - to najmocniejsza jednostka, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę Klasy E.
Mercedes chwali się, że ta jednostka jest jednocześnie jeszcze bardziej wydajna – dzięki seryjnemu systemowi odłączania cylindrów. To samo dotyczy osiągów: z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,4 s wariant E 63 S 4MATIC+ ma nie mieć sobie równych w segmencie. Nowa sportowa limuzyna Mercedes-AMG otrzymała też m.in. 9-biegową przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology), którą po raz pierwszy połączono z mokrym sprzęgłem startowym, a także nowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z zmiennym rozdziałem momentu obrotowego między osiami. Najnowsza generacja E 63 ma oferować nowy poziom komfortu na dalekich trasach, dzięki zawieszeniu pneumatycznemu AIR BODY CONTROL.
Nadwozie wyjeżdża na ulice z nową osłoną chłodnicy i maską w stylu modeli coupé.
Dane techniczne w skrócie:
|
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ |
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ |
Silnik |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
Pojemność |
3982 ccm |
3982 ccm |
Moc maks. |
420 kW (571 KM) przy |
450 kW (612 KM) przy |
Maks. moment obrotowy |
750 Nm przy 2250–5000 obr./min |
850 Nm przy 2500–4500 obr./min |
Układ napędowy |
Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. |
Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. |
Przekładnia |
9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT |
9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT |
Średnie zużycie paliwa |
8,9-9,2 l/100 km |
8,9-9,2 l/100 km |
Średnia emisja CO2 |
203-209 g/km |
203-209 g/km |
Klasa efektywności |
D |
D |
Masa własna (DIN/EC) |
1875*/1950** kg |
1875*/1950** kg |
Przyspieszenie 0–100 km/h |
3,5 s |
3,4 s |
Prędkość maksymalna |
250 km/h*** |
250 km/h*** |
* masa własna wg DIN, bez kierowcy; ** masa własna wg EC, włącznie z kierowcą (75 kg); *** ograniczona elektronicznie (300 km/h z Pakietem Kierowcy AMG)
Najnowsze
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
Azjatyckie marki samochodowe zalewają Europę, a Polska nie jest wyjątkiem. Czy jednak klienci są gotowi na chińską motoryzację? I czy sami Chińczycy nie przesadzają z ofensywą nowości? -
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
-
Peugeot 5008 GT Hybrid – TEST. Rodzina może się zdziwić
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
Zostaw komentarz: