Ferrari coraz bliżej Red Bulla
Kiedy w trzeciej sesji kwalifiacyjnej Fernando Alonso jako pierwszy uzyskał czas okrążenia poniżej 1 minuty 14 sekund, wydawało się, że ma zagwarantowane pole position. A jednak...
Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
Fernando Alonso był dzisiaj bardzo bliski przełamania dominacji Red Bulla i wywalczenia pole position do GP Niemiec. Sebastian Vettel w ostatnich sekundach Q3 pokonał go o 0,002 sekundy. Oznacza to, że gdyby startowali jednocześnie z równej linii, to na mecie Vettel wyprzedziłby Hiszpana o jakieś 12,5 cm!!!! Cóż za wartości! Im dokładniejsze mamy pomiary, tym mniejsze różnice. Co więcej, tuż za Alonso uplasował się Felipe Massa. Oznacza to więc, że Ferrari i Red Bull są naprawdę blisko. Tym bardziej, że z czwartego pola startować jutro będzie Mark Webber, który pojechał nieco za szeroko w jednym z zakrętów, co uniemożliwiło mu uzyskanie lepszego czasu niż kierowcy Ferrari.
Z całą pewnością mimo wyposażenia w „dmuchany” dyfuzor, kierowcy McLarena nie są w stanie dorównać Red Bullowi i Ferrari. Jenson Button wyjątkowo uzyskał lepszy czas od swojego zespołowego kolegi Lewisa Hamiltona ale obydwaj wystartują z 3. linii.
Nie była to szczęśliwa sobota dla zespołu Force India. Już po 5 minutach Q1 swój samochód rozbił Vitantonio Liuzii. Adrian Sutil, świetnie spisujący się wczoraj na mokrej nawierzchni, zajął dzisiaj dopiero 14. pozycję i na domiar złego z powodu konieczności wymiany skrzyni biegów zostanie cofnięty na linii startu o 5 miejsc.
Robert Kubica, jak zwykle bez większego problemu zakwalifikował się do pierwszej dziesiątki. Niestety, Vitaly Petrov ponownie nie był w stanie dorównać Polakowi i startować będzie jutro z 13. pola.
Zawód z pewnością przeżywali kibice Mercedesa. Michael Schumacher mógł przez chwilę mieć jeszcze nadzieję na znalezienie się w Q3, ale pozbawił go jej znacznie młodszy rodak z zespołu Williamsa Nico Hulkenberg. Nico Rosberg, choć jak zwykle nieco szybszy od Mistrza, uzyskał dopiero 9 czas.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′15.152 |
1′14.249 |
1′13.791 |
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′14.808 |
1′14.081 |
1′13.793 |
3 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′15.216 |
1′14.478 |
1′14.290 |
4 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′15.334 |
1′14.340 |
1′14.347 |
5 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′15.823 |
1′14.716 |
1′14.427 |
6 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′15.505 |
1′14.488 |
1′14.566 |
7 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′15.736 |
1′14.835 |
1′15.079 |
8 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′16.398 |
1′14.698 |
1′15.109 |
9 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′16.178 |
1′15.018 |
1′15.179 |
10 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′16.387 |
1′14.943 |
1′15.339 |
11 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′16.084 |
1′15.026 |
– |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′15.951 |
1′15.084 |
– |
13 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′16.521 |
1′15.307 |
– |
14 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′16.220 |
1′15.467 |
– |
15 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′16.450 |
1′15.550 |
– |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′16.664 |
1′15.588 |
– |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′16.029 |
1′15.974 |
– |
18 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′17.583 |
– |
– |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′18.300 |
– |
– |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′18.343 |
– |
– |
21 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′18.592 |
– |
– |
22 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′18.952 |
– |
– |
23 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′19.844 |
– |
– |
24 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
– |
– |
– |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: