Volkswagen Tiguan – wszechstronny SUV
Volkswagen stosunkowo długo opierał wprowadzeniu na rynek samochodu, który można byłoby nazwać kompaktowym SUV-em. Gdy się na to zdecydowali, wydaje się, że konkurencja została daleko w tyle… Jednak Tiguan ma zarówno swoich przeciwników, jak i zwolenników. Co oferuje swoim klientom Volkswagen? Czy jest on samochodem, który spełni oczekiwania, nawet najbardziej wymagających klientów?
Co odróżnia Tiguana od konkurencji?
Producent Tiguana wydaje się, że zadbał o każdy detal nadwozia. Na szczególną uwagę zasługują dwie, z trzech dostępnych wersji stylistycznych. Mowa o Sport & Style oraz Trend & Fun. Na plus można zaliczyć przede wszystkim to, że styliści nie skorzystali z pokusy, aby powiększyć klasyczny model Golfa i na tej bazie stworzyć crossovera. I choć stylistyka nie zaskakuje, to jednak może się podobać, ponieważ samochód jest solidny, zgrabny i nowoczesny. W przypadku trzeciej wersji, czyli Track & Field, można mieć uwagi co do dolnego zderzaka, który jest mocno zadarty i pokryty plastikową płytą ochronną.
Czy samochody vw tiguan, używane są godne polecenia? Tym co wyróżnia Tiguana od konkurencji to kąt natarcia, który wynosi 28 stopni, jak również wysokie opony umieszczone na 17 –calowych felgach. Uwagę zawraca także przycisk off-road, który znajduje się w wersji Track & Field umieszczony obok drążka skrzyni biegów. Pomaga on kontrolować zjazd, dzięki temu, że samochód sam hamuje oraz pomaga przy podjeździe nie dopuszczając do zsuwania się samochodu, gdy kierowca zdejmie nogę z hamulca. Przycisk ten także doskonale pozwala dawkować gaz oraz układ EDS, jak i ABD są bardziej czułe na jakiekolwiek zmiany. Rozwiązania te na pewno zostaną docenione przez kobiety, gdyż auto dobrze i płynnie się prowadzi. Ponadto off-road minimalizuje w dieslu obroty silnika do 2800 minut, natomiast w wersji 1,4 TSI sprawia że mechaniczny kompresor, jest cały czas aktywny. Aktywność ta powoduje, że przy najmniejszych obrotach pracy silnika, zwiększa się jego moment obrotowy.
Mocne strony Tiguana
Użytkownicy tego samochodu podkreślają jego niezawodność i bezawaryjność, dzięki czemu sprawdza się on jako samochód rodzinny. W samochodzie jest dość duża przestrzeń, która gwarantuje komfort jazdy. Ponadto, tylna kanapa ma możliwość przesunięcia się aż o 16 cm, co zwiększa pojemność bagażnika. Niestety jest on jak na samochód tego typu dość mały, gdyż całkowita pojemność wynosi zaledwie 470 litrów. Plusem są natomiast siedzenia, które można w szybki sposób pochylić do pozycji półleżącej oraz dużo miejsca na nogi.
Niewątpliwe atutem samochodu jest przenoszenie napędu, tak naprawdę wystarczy tylko minimalny poślizg tylnych kół, aby napęd tam właśnie trafił. W warunkach ekstremalnych, nawet cała siła trafia na tylna oś, a w standardowej jeździe, proporcja ta wynosi 9:1. Hamulce (EDS) pełnią role blokad dyferencjałów. Szacunek również budzi fakt, że parametr holowania w silniku 2,0 TDI wynosi aż 2,5 tony. Elektromechaniczne wspomaganie pomaga w nienagannym czuciu przednich kół w zależności od sytuacji.
Kupujemy Tiguana!
Wydaje się, że Tiguanowi zarówno jazda po asfalcie, jak i warunkach terenowych nie sprawia problemu, choć auto nie jest terenówką lecz klasycznym SUVem. Na rynku jest szeroki wybór samochodów tego typu z tzw. drugiej ręki. Jak pokazuje doświadczenie, funkcjonalność i jakość gwarantowana marką volkswagena sprawia, że samochody vw tiguan – używane cieszą się dużą popularnością wśród kupujących. Na serwisach prezentujących ogłoszenia motoryzacyjne, takich jak dasweltauto.pl można znaleźć szereg różnego rodzaju samochodów, które przeszły testy gwarantujące ich rzetelność. Ponadto serwis oferuje jazdę próbną wybranym, co jest dużym ułatwieniem podjęcia ostatecznej decyzji. Tym bardziej, że transakcja zawarta przez serwis gwarantuje również bezpieczeństwo finansowe.
Dane techniczne VW Tiguan | ||
2,0 TDI PDE | 1,4 TSI | |
Silnik | R4 turbodiesel | R4 benzynowy, z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym doładowaniem, kompresorem i turbo. |
Maksymalna moc | 140 km przy założeniu 4200 obrotów/min | 150 km przy 5800 obrotów/min. |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm przy założeniu1750-2500 obrotów/min. | 240 Nm przy założeniu 1750-4000 obrotów/min. |
Przyspieszenie do 100 km/h | 10, 5 s w modelu z manualną 6 biegową skrzynią biegów | 9,6 s – 6 biegowa skrzynia biegów |
10, 7 s przy automatycznej skrzyni biegów | ||
Maksymalna prędkość | 186 km/h | 192 km/h |
Przód – zawieszenie | kolumny MacPhersona | kolumny MacPhersona |
Tył – zawieszenie | Cztery wahacze plus rama pomocnicza | Cztery wahacze plus rama pomocnicza |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: