Siódme pole position dla Red Bull
GP Turcji to wyścig numer 800 dla zespołu Ferrari. Niestety, tylko jeden z kierowców włoskiego teamu wystartuje wśród pierwszych dziesięciu zawodników.
Mark Webber – 3. pole position w tym sezonie |
fot. Red Bull
|
Nie tak Ferrari wyobrażało sobie ten weekend. Największym przegranym dzisiejszych kwalifikacji jest z pewnością Fernando Alonso. Hiszpanowi nie udało się zakwalifikować do 3. części zmagań, a 8. miejsce Felipe Massy także nie napawa optymizmem. Ewidentnie zespół z Maranello nie może rozwinąć skrzydeł w tym roku. Po świetnym początku sezonu – podwójnej wygranej w Bahrajnie, a następnie 3. i 4. miejscu w Australii, forma Ferrari zdecydowanie odbiega od tego, co prezentują czołowe zespoły. Pamiętajmy jednak, że Fernando Alonso startował w Monaco z 12. pozycji, a ukończył ten wyścig na 6. miejscu!
Webber, Hamilton i Vettel |
fot. Red Bull
|
Kierowcy Red Bull, a szczególnie Mark Webber, nie pozostawili za to ponownie wątpliwości, co do dyspozycji bolidu i własnych umiejętności, uzyskując czas lepszy od drugiego w treningach Lewisa Hamiltona o ponad 0,1 sek. To już siódme pole position dla Red Bull i trzecie pod rząd dla Australijczyka.
Sebastian Vettel walczył z pewnością o lepsze niż 3. miejsce startowe i miał szansę uzyskać także świetny czas, gdyby nie problem z blokowaniem koła – jak stwierdził podczas konferencji prasowej.
Zespół Renault miał – być może – apetyt na lepszą pozycję Roberta Kubicy, ale za to naprawdę świetną formę zaprezentował Vitaly Petrov. Rosjanin, który zwyciężył na tureckim torze w zeszłym roku w serii GP2, wykorzystuje ewidentnie swoje doświadczenie. Miejmy nadzieję, że startujący z 4. i 5. linii kierowcy Renault będą w stanie walczyć o wyższe lokaty.
Ustawienie na starcie do wyścigu o GP Turcji:
Rząd 1 |
1. Mark Webber 1′26.295 |
|
2. Lewis Hamilton 1′26.433 |
||
Rząd 2 |
3. Sebastian Vettel 1′26.760 |
|
4. Jenson Button 1′26.781 |
||
Rząd 3 |
5. Michael Schumacher 1′26.857 |
|
6. Nico Rosberg 1′26.952 |
||
Rząd 4 |
7. Robert Kubica 1′27.039 |
|
8. Felipe Massa 1′27.082 |
||
Rząd 5 |
9. Vitaly Petrov 1′27.430 |
|
10. Kamui Kobayashi 1′28.122 |
||
Rząd 6 |
11. Adrian Sutil 1′27.525 |
|
12. Fernando Alonso 1′27.612 |
||
Rząd 7 |
13. Pedro de la Rosa 1′27.879 |
|
14. Sebastien Buemi 1′28.273 |
||
Rząd 8 |
15. Rubens Barrichello 1′28.392 |
|
16. Jaime Alguersuari 1′28.540 |
||
Rząd 9 |
17. Nico Hülkenberg 1′28.841 |
|
18. Vitantonio Liuzzi 1′28.958 |
||
Rząd 10 |
19. Jarno Trulli 1′30.237 |
|
20. Heikki Kovalainen 1′30.519 |
||
Rząd 11 |
21. Timo Glock 1′30.744 |
|
22. Bruno Senna 1′31.266 |
||
Rząd 12 |
23. Lucas di Grassi 1′31.989 |
|
24. Karun Chandhok 1′32.060 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: