Puchar Wiosny 2010 – relacje i galeria
W drugiej rundzie Pucharu Automobilklubu Polski, KJS Puchar Wiosny, który odbył się w miniony weekend, zadebiutował damski zespół Motocaina Team. Na starcie stanęło aż 9 pilotek i druga, także 100% kobieca załoga. Oto relacje Pań i pierwsza część galerii z sobotniego Pucharu Wiosny.
fot. Motocaina
|
W weekend – 8 i 9 maja odbyły się zawody KJS, w których udział wziął damski Motocaina Team. Za kierownicą zasiadła znana z mistrzostw Polski – pucharu Kia Picanto Magdalena Wilk – doświadczony kierowca wyścigowy, dla której jazda między pachołkami okazała się nie lada wyzwaniem. Magda przez kilka sezonów startowała zwykle na torach wyścigowych, właśnie Kią Picanto przystosowaną do szybkiej jazdy. Teraz musiała zmierzyć się z krętymi zawijasami samochodem, który stosunkowo wolno się rozpędza w stosunku do innych aut, które uczestniczyły w zawodach. Na prawym fotelu Picanto zasiadła Jola Żuk – pilot rajdowy i fotograf sportów motorowych, która w sezonie 2010 wzięła udział w KJS jako pilot Karola Kołodzieja (Ford Sierra, klasa Gość), oraz Łukasza Czajńskiego (Fiat SC, klasa 2). Kobiety stworzyły zgraną załogę, która mimo niesprzyjającemu ciasnym manerwom i szybkiemu przyspieszaniu autu, uzyskały i tak dobre rezultaty.
Przed startem – Motocaina Team |
fot. Motocaina
|
Podczas pierwszego dnia i nocnej Super Próby, podobnie jak połowa obsady Pucharu Wiosny, Motocaina Team zmagała się z egipskimi ciemnościami. Załoga potraktowała ten start jako świetny trening przed niedzielnymi OS’ami. Te okazały się mocno zróżnicowane: tam, gdzie można było wykazać się umiejętnością jazdy możliwie idealnym torem, mimo niedomagań samochodu, dziewczyny plasowały się w połowie stawki. Niestety Kia Picanto nie sprawdziła się podczas krótkich, dość wolnych nawrotów między pachołkami. Ostatecznie kobiety z Motocaina Team zajęły drugą lokatę w klasie Gość oraz drugą w Klasyfikacji Pań. Gratulujemy!
– Jechało się rewelacyjnie – mówi Jola Żuk – i bawiłyśmy się przy tym znakomicie! Pogoda dopisała, udało się pojechać bez większych niespodzianek. Wyniki? 2 miejsce w klasie Gość, oraz 2 w klasyfikacji Pań. Najważniejsze jednak, że udało się wystartować i ukończyć rajd. Na chwilę przed badaniem kontrolnym (BK), auto odmówiło współpracy. Diagnoza – spadł przewód paliwowy. Szczęśliwie dzięki szybkiej pomocy zaprzyjaźnionej załogi, Łukasza i Mariusza (którym bardzo dziękujemy), udało się reanimować Kiajankę (przyp. red. KIA Picanto, poj. 999 ccm) i do BK auto było już gotowe. Rajd składał się w sumie z dwunastu prób na kompaktowej trasie OS’ów Rajdu Barbórka, Bemowo – Żerań, wieczornej Super Próby, oraz trzynastej próby „Bonusowej”. W sobotę, po BK odbyła się wieczorna Super Próba Bemowo, o puchar Prezesa Automobilklubu Polski.
Pewniaczki przed badaniem kontrolnym. |
fot. Motocaina
|
Odległy numer startowy – 57 z jednej strony nam pomógł, ponieważ miałyśmy dodatkowy czas na naprawienie „usterki” przed BK, a z drugiej odsunął czas startu do Super Próby, którą jechałyśmy już w totalnej ciemności (o godzinie 22:11). Można to opisać następująco: „start! Szykana od prawej, przez bramki, na drugi plac – totalna ciemność … zwierzaki w składzie opon”, a potem „wracamy, jasno, ostatnia pętla i meta, stop”. Efektem, jak w przypadku ponad połowy załóg jadących w ciemnościach, była oprócz świetnej zabawy – taryfa (przyp. red. kara czasowa za nieprawidłowy przejazd próby – jest to 150% czasu najszybszego przejazdu kierowcy w klasie na danej próbie) – relacjonuje Jola. – Drugi dzień rajdu rozpoczął się spokojniej. Kijanka była w pełnej gotowości, załoga z uśmiechem na twarzy i w rewelacyjnych humorach. Pierwsza pętla była właściwie zapoznawcza i miała na celu mimo wszystko przetestowanie auta. Bemowo to dwie próby zręcznościowe na rozgrzewkę, tzw. pachołkolandia, a następnie trzy szybkie i ciekawe próby na Żeraniu. Było kilka fajnych nawrotów, gdzie bardzo brakowało nam ręcznego, ale to nic, Magda brała je „sposobem”. Drugą pętlę pojechałyśmy śmielej i miałyśmy przy tym jeszcze więcej fun’u! Na próbach typowo OS’owych czasy były naprawdę dobre. Ostatnia, 13 próba zlokalizowana na Bemowie, była „wisienką na torcie”, czyli próbą zręcznościową z widowiskowym przejazdem przez mostek, na szuter. Pojechałyśmy go już z pełnym „piskiem”, dosłownie i w przenośni, co słychać doskonale na on-boardzie. Bawiłyśmy się naprawdę wyśmienicie! Bardzo fajnie mi się jechało z Magdą, dobry humor dopisywał, była to nie tylko przyjemność ale i zaszczyt pilotować tak doświadczonego kierowcę. Sam rajd był jak zawsze dobrze zorganizowany, próby ciekawe i dobrze przygotowane. Wielkie dzięki dla Maćka za pożyczenie nam auta, Motocainie oraz sponsorowi abcdomu24.pl za wsparcie i pomoc.
Nocna próba okazała się niezłym treningiem. |
fot. Motocaina
|
Zdaniem Magdy Wilk: – zamiar od poczatku byl taki aby dobrze sie bawić, w końcu to dla mnie gościnny start. Od poczatku też wiedziałyśmy, że szansy na wysokie lokaty nie mamy, bo startowałyśmy najsłabszym autem – i to w generalce, a nie tylko w klasie. Nie odbieralo nam to zadowolenia z jazdy. Jako kierowca wyścigowy mogę się przyznać do problemów ze słupkami; na szczęście na torach tego nie ma (śmiech), wiec schemat niektórych prób sprawiał trudności. Ponadto, no niestety, auto nie dawalo też rady na ciasnych nawrotach, gdzie bez ręcznego (przyp. red. bardzo słabego), nie dalo rady sprawnie manewrować. Najbardziej jednak cieszę się z czasów na tych próbach, które ciut bardziej przypominaly oesowe odcinki; tutaj nawet najsłabszym autem bylyśmy w połowie stawki na prawie 60 startujacych. Bardzo fajnie jechało mi się z Jolą, która przecież poznałam zaledwnie dwa dni przed zawodami – jeszcze musimy sie dotrzeć, ale widać, że podziela moja pasje – uważa Magda Wilk.
Drugi damski team, choć pierwszy w Klasyfikacji Pań, jeszcze przed startem. |
fot. Motocaina
|
W Pucharze Wiosny startował także drugi – 100% damski team w składzie: Magdalena Sadowska / Dagmara Stężycka, jadące Peugeotem 205 GTI. Obie Panie są już doświadczone w startach w KJS i przeróżnych amatorskich zawodach. Uzyskały rewelacyjne wyniki na próbach i w efekcie zajęły 1 miejsce w Klasyfikacji Pań oraz 33 w generalce.
– Puchar Wiosny 2010 już za nami -relacjonuje Magda Sadowska. – Była to druga impreza organizowana przez AK Polski z cyklu Puchar Automobilklubu Polski. Jak zwykle świetna organizacja i przesympatyczna atmosfera towarzyszyła nam, jako zawodnikom podczas całej imprezy. My, bardzo lubimy kjs-y organizowane przez ten właśnie klub i zawsze staramy się brać w nich udział. Ten występ zaliczymy na pewno do udanych. Przede wszystkim dlatego, że samochód w końcu nie sprawił nam zawodu. Niestety nie obeszło się bez przykrych przygód. Podczas wymagającej próby na Żeraniu, przy cięciu lewego zakrętu natrafiłyśmy na duży kamień. Mocno podbiło nasz samochód na kamieniu i wbiłyśmy się w skarpę. Moje przeświadczenie było takie, że zostało coś mocno uszkodzone, urwane koło, czy coś w zawieszeniu. Dopiero na trzeci z kolei komentarz pilotki, na temat próby wycofania samochodem, zareagowałam wrzucając bieg wsteczny i ruszając. Nasza rajdówka ku mojemu zdziwieniu dała radę. Ja jednak dalej niedowierzałam, uchyliłam szybę i dopytałam panów fotografów, czy z samochodem wszystko ok. Potwierdzili, że jest dobrze, więc wykonany został asekuracyjny nawrót i dalej już normalna jazda. Kwestię bezpieczeństwa stawiam zawsze na pierwszym miejscu. Tu chodzi też o samochód.
Zadowolone zawodniczki z pucharami i nagrodami. |
fot. Jola Żuk
|
Zawsze mam dylemat, czy przy takich zdarzeniach dalsza jazda nie uszkodzi nam samochodu dużo, dużo bardziej. Oczywiście takie są rajdy, tylko przy tych amatorskich, każde najmniejsze koszty mają ogromne znaczenie. Rzadko kiedy jest sponsor, wszystkie koszty pokrywa sam kierowca. Także bardzo się cieszę, że tylko próg i zderzak został delikatnie naruszony, wszystko inne raczej jest całe. Można było z uśmiechem na twarzy zakończyć tą imprezę, z doświadczenia już wiem, że zwycięzcy są na mecie. Dodatkowo ostatnia próba z odcinkiem na torze szutrowym dała mi największą frajdę z jazdy. Teraz koniecznie trzeba dokończyć zmianę wyglądu naszej rajdówki i jechać kolejny „rajd”. Już nie mogę się tego doczekać, to są niezapomniane wrażenia i wielka radość z przeżywanych emocji. Mam nadzieję, że podczas kolejnych kjsów rywalizacja wśród pań za kierownicą będzie dużo większa. Tym samym namawiam wszystkie panie do brania udziału w tego typu imprezach. Obiecuję, nie będziecie żałować!
Absolutnie zgadzamy się z Magdą Sadowska i zachęcamy do udziału w amatorskich rajdach KJS. To świetna zabawa i możliwośc doskonalenia techniki jazdy.
W Pucharze Wiosny, poza damskimi zespołami, startowało również dziewięć pilotek w następujących załogach:
Adam Tomalak Anna Łagowska Citroen Saxo
Mirosław Janduła Katarzyna Janduła Fiat 126p
Kamil Nowakowski Dominika Kalińska Fiat CC
Piotr Stadnicki Marta Kowalska Fiat CC
Piotr Waśkiewicz Marta Waśkiewicz Honda Civic
Maciek Matysiak Małgorzata Piasecka Fiat S.C.
Szymon Lewandowski Anna Molak Fiat S.C.
Piotr Całka Lena Ilnicka BMW 318 is
Tomasz Wikieł Beata Kaczyńska Opel Astra
Tomasz Puczkowski Anna Kalinowska Subaru Impreza
Nagrody w Klasyfikacji Pań oraz dla najlepszego teamu z udziałem kobiety – pilotki ufundował rallyshop.pl. Wsparcia finansowego Motocaina Team udzieliła firma abcdomu24.pl.
Poniżej wyniki klasyfikacji generalnej oraz galeria zdjęć z sobotnich zmagań.
Galeria zdjęć z niedzieli i rozdania nagród – kliknij tutaj.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: