Magda Wilk: wyścigowy weekend skończył się dla mnie przed czasem
Magda Wilk - jedyna kobieta startująca w 5. i 6. Rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski nie może zaliczyć minionego weekendu do udanych.
Niestety awaria silnika wykluczyła zawodniczkę Automobilklubu Polski z walki w 3. Wyścigu Górskim Magura Małastowska w klasie A-2000.
– Wyścigowy weekend skończył się dla mnie przed czasem. Awaria silnika wykluczyła mnie z rywalizacji już w sobotę więc tak naprawdę nie zaliczyłam żadnej rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Za sobą mam tylko sobotnie dwa podjazdy treningowe i jeden wyścigowy. Po wyścigowym przeanalizowaliśmy on boardy i widać, że auto jest słabsze. Nie chcieliśmy ryzykować dalszą jazdą. Szkoda nieukończonych wyścigów, szkoda kilometrów szczególnie, że trasa była bardzo fajna i z podjazdu na podjazd był progres mimo, że czasy tego nie odzwierciedlały. Najważniejsze, że auto trafiło już w dobre ręce, do zaprzyjaźnionej stajni 2BRally. Na dniach będę wiedzieć więcej co się stało. Nie mniej jednak nie ma zbyt wiele czasu na rozmyślania nad minionym weekendem bo za dwa tygodnie startuję w Limanowej. Zresztą już w niedzielę wróciłam przed telewizor i you tube’a uczyć się kolejnej trasy. Z Magury trzeba wyciągnąć tylko wnioski co do samej jazdy i być może odczarować ją w przyszłym roku. Teraz najważniejsze, żeby zdążyć za dwa tygodnie na kolejne rundy. Szczególnie podziękowania dla tych wszystkich, którzy od razu zaoferowali swoją pomoc po sobotnich zmaganiach oraz dla Adriana Żabnickiego, Macieja Paliona i Kacpra Wróblewskiego za serwis i opiekę nad samochodem. Na trasie towarzyszyli mi również moi patroni i partnerzy: Automobilklub Polski w tym Koło Młodych Automobilklubu Polski, motocaina.pl oraz WrOOOOm TV – podsumowuje swój start Magda Wilk.
Już za niespełna dwa tygodnie, w dniach 8-10 lipca zawodniczka wystartuje w 7. i 8. Rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w 8. Wyścigu Górskim Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Warto wspomnieć, że wyścig ten będzie również eliminacją FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich. Do zobaczenia w Limanowej!
www.magdawilk.pl www.facebook.com/wilkrally
Informacje o zawodniczce:
Magda Wilk – kierowca rajdowy i wyścigowy a przede wszystkim kobieta, zakręcona na punkcie samochodów. W latach 2006-2009 startowała w Pucharze Kia Picanto – Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, kończąc sezon 2009 na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej. Po czterech latach startów w Pucharze postanowiła zamienić europejskie tory na odcinki specjalne, debiutując w 2011 roku jako kierowca w jedynym w tym czasie kobiecym zespole w Rajdowym Pucharze Polski – Wilk & Żuk Rally Team. Wielokrotnie stawała również na podium w Rajdowym Pucharze Polski, startując jako pilotka w sezonach 2010 i 2011. Lata 2012-2014 to głównie starty na „prawym fotelu” w rajdach samochodów klasycznych m.in. w takich autach jak Alfa Romeo GTV, Opel Kadett GT/E czy BMW E30 M3. W sezonie 2015 powróciła na odcinki specjalne w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska w nowozbudowanym BMW E30 318 IS. W sezonie 2016 zawodniczka Automobilklubu Polski zamieniła tylnonapędowe BMW na Renault Clio Sport i z sukcesem zadebiutowała w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski zdobywając trzecie miejsce w swoim pierwszym starcie (klasa A-2000). Plany na przyszłość to kontynuacja startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Kalendarz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2016
Data |
Nazwa |
Miejsce |
13 – 15.05.2016 |
42. Bieszczadzki Wyścig Górski |
Załuż |
20 – 22.05.2016 |
Moris Cup Jahodna |
Jahodna |
24 – 26.06.2016 |
3. Wyścig Górski Magura Małastowska |
Małastów |
8 – 10.07.2016 |
8. Wyścg Górski Limanowa Przełęcz pod Ostrą |
Limanowa |
29 – 31.07.2016 |
Banovce Jankov Vŕšok |
Banovce |
19 – 21.08.2016 |
19. Grand Prix Sopot |
Gdynia – Sopot |
23 – 25.09.2016 |
13. Wyścig Górski Prządki |
Korczyna |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: