W czwartek zaczyna się Rajd Polski 2016!
Jedna z najbardziej ekscytujących rund minionych sezonów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA rozpoczyna się już w najbliższy czwartek - mazurskie szutry czekają już na najlepszych kierowców rajdowych.
Imponująca stawka 67 samochodów, w tym 15 zawodników z priorytetem 1, 26 zespołów WRC 2, 12 załóg WRC 3, dziewięć zgłoszeń z Drive DMACK Fiesta Trophy oraz pięciu kierowców prywatnych weźmie udział w PZM 73. Rajdzie Polski w rejonie Warmii i Mazur, a akcja będzie się toczyć wokół malowniczych Mikołajek.
W sześciu dotychczasowych rundach tegorocznego czempionatu mogliśmy podziwiać aż pięciu różnych kierowców, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium. Walka o mistrzowski tytuł pozostaje otwarta, chociaż przewaga Francuza Sebastiena Ogiera – zwycięzcy dwóch pierwszych rajdów tego sezonu w Monte Carlo i Szwecji – wynosi bezpieczne 64 punkty nad zajmującym drugie miejsce Danim Sordo.
Przewidywane zmienne warunki atmosferyczne oraz tysiące kibiców wokół szybkich odcinków specjalnych powinny zapewnić niesamowite widowisko podczas walki najlepszych kierowców, w czwartym rajdzie mistrzostw świata w Polsce od 2009 roku, a piątym w historii. Ogier, który został ostatnio szczęśliwym ojcem Tima, jest jednym z największych faworytów do wygania rajdu po raz trzeci z rzędu. Jednakże, konkurencja staje się co raz mocniejsza z rajdu na rajd. Francuz uważa, że startowanie na początku stawki w Polsce nie będzie aż taką przeszkodą, jak w poprzednich rajdach i ma nadzieję, że zdobędzie w Mikołajkach cenne punkty w walce o mistrzowski tytuł.
Galeria zdjęć z przedrajdowych testów Andreasa Mikkelsena – kliknij tu.
Galeria zdjęć z przedrajdowych testów Erica Camilli – kliknij tu.
– W porównaniu do Rajdu Włoch na Sardynii, tutejszy szuter ma zupełnie inną charakterystykę, która nie powinna być tak wymagająca dla naszego samochodu – powiedział Ogier. – Mimo iż nie wygraliśmy od czterech rajdów, kontynuowaliśmy budowanie naszej przewagi w klasyfikacji mistrzostw.
Fin Jari-Matti Latvala w pełni zasłużenie wygrał Rajd Meksyku, Nowozelandczyk Hayden Paddon po raz pierwszy w karierze stanął na najwyższym stopniu podium w Argentynie, Brytyjczyk Kris Meeke dołożył do swojej pierwszej wygranej zwycięstwo w Portugalii, a Belg Thierry Neuville pokazał się ze świetnej strony w ostatniej rundzie na Sardynii.
Trzydniowa rywalizacja, która rozpocznie się już w czwartkowy wieczór w Mikołajkach, będzie więc bardzo zacięta i rozegra się na 21 odcinkach specjalnych.
Udział w tym wydarzeniu weźmie także Elle Kremer, jedna z najmłodszych zawodniczek w historii Rajdowych Mistrzostw Świata. Córka Armina Kremera zadebiutuje w wieku 17 lat jako pilotka Marijana Griebela w Oplu Adam R2.
Jej 47-letni ojciec, który jest trzykrotnym mistrzem Niemiec, mistrzem Azji i Pacyfiku, a także mistrzem Europy rywalizuje obecnie za kierownicą Skody Fabii R5 w WRC2 i zajmuje aktualnie ósme miejsce w punktacji swojej klasy.
Startujący w barwach Volkswagena Latvala także rozpoczynał swoją karierę w mistrzostwach świata w wieku 17 lat. Fin zadebiutował w Rajdzie Wielkiej Brytanii w 2002 roku za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo VI i ukończył rywalizację na bardzo dobrej jak na pierwszy start 17. pozycji.
Swoją karierę bardzo wcześnie rozpoczął także nieodżałowany Colin McRae. Szkot przed przystąpieniem do rajdowych mistrzostw Szkocji jeździł na motocyklach, a w WRC zadebiutował za kierownicą Vauxhalla Nova podczas Rajdu Szwecji w 1987 roku. McRae miał wtedy tylko 19 lat.
Zespoły przeprowadzą we wtorek i środę zapoznanie, natomiast tradycyjnie już w czwartek przystąpią do odcinka testowego. Następnie odbędzie się organizowana przez FIA konferencja prasowa i oficjalna ceremonia startu w centrum Mikołajek.
Klasyfikacja kierowców po 6 rundzie:
1. Sébastien Ogier (FRA) 132 pkt
2. Dani Sordo (ESP) 68 pkt
3. Andreas Mikkelsen (NOR) 67 pkt
4. Mads Østberg (NOR) 58 pkt
5. Hayden Paddon (NZL) 57 pkt
6. Jari-Matti Latvala (FIN) 56 pkt
7. Thierry Neuville (BEL) 48 pkt
8. Ott Tanak (EST) 34 pkt
9. Kris Meeke (GBR) 26 pkt
10. Eric Camilli (FRA) 22 pkt
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: