Kobieta na żużlu? Trenerzy się na to nie godzą
Motocyklistki, które chciałyby spróbować swoich sił w żużlowych zawodach mają zamykane drzwi, dziewczynki nie są dopuszczane do treningów juniorów, bo trenerzy szkółek twierdzą, że płeć piękna nie rokuje w tej dyscyplinie.
Kinga Wachowska |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
„Baba na motocyklu?!” Jeszcze do niedawna bardzo często można sie było spotkać z dyskryminującymi słowami wobec kobiet jeżdzących jednośladami, jednak patrząc na polskie drogi i ilość przybywających motocyklistek, nietolerancja wobec pań w świecie motocyklowym idzie na szczęście w zapomnienie. Niestety, nie we wszystkich środowiskach…
Z dyskryminacją postanowiła skończyć niegdyś skończyć Kinga Wachowska – prowadząca sekcję żużel w Motocaina.pl – czytaj o tym tutaj. Dziś tę walkę podejmuje młodziutka Dominika Czarnecka, zaledwie 15-letnia zawodniczka, która po tym, jak odmówiono jej możliwości trenowania w Toruniu zgłosiła sprawę do toruńskiej Gazety Wyborczej (czytaj tutaj). Odzew był natychmiastowy. Sprawą zainteresowała się Helsińska Fundacja Praw Człowieka, która błyskawicznie podkreśliła, że „ wykluczenie kobiet z zawodów i treningów żużlowych z powodu płci jest sprzeczne z konstytucją”.
Po nagłośnieniu sytuacji, toruński Unibaks zmienił nastawienie, nie mówi już dziewczynkom na starcie „nie”, tak jak było na początku. Wówczas trener szkółki, Jan Ząbik, twierdził, że „nie ma sensu, by kobiety były jak maskotki w klubie. Lepiej sprzęt przeznaczyć dla chłopców”.
Miejmy nadzieję, że więcej szkół pójdzie w ślady Torunia, bo w każdym sporcie powinno się stawiać na zasadę fair-play. Tylko tak uda nam się wyłonić talenty na skalę światową.
Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: