Dominacja McLarena i Mercedesa?
Dzisiaj na torze pod Shanghajem, niezależnie od tego nad czym pracowały teamy F1 niewątpliwie najszybsze były bolidy McLarena i Mercedesa.
Mercedes górą! |
fot. McLaren
|
Kierowcy McLarena byli w piątek rano najszybsi podczas pierwszego i drugiego treningu przed czwartą rundą Mistrzostw Świata Formuły 1.
Między nimi plasował się Nico Rosberg, a tuż za nimi Michael Schumacher. Różnice w uzyskanych czasach były naprawdę niewielkie, szczególnie podczas pierwszej sesji.
Rano uwagę wszystkich przykuły jednak inne dwa wydarzenia. Nie był to zdecydowanie dobry dzień dla zawodnika Toro Rosso Sebastiena Buemi. Najpierw w jego bolidzie wystąpił wyciek płynu hamulcowego, a potem w zasadzie rozpadło się przednie zawieszenie, powodując prawie symultaniczne odłączenie obydwu przednich kół. Buemi sunąc w swoim bolidzie w kierunku żwirowej zatoki osiadł w niej, na całe szczęście nie uderzając zbyt mocno w barierę. Mechanicy nie byli jednak w stanie przygotować samochodu do drugiej sesji treningowej.
Drugim pechowcem był Fernando Alonso. Zawodnik Ferrari przejechał podczas porannego treningu tylko 6 okrążeń. Jednostka napędowa w jego bolidzie odmówiła posłuszeństwa. Hiszpan znajduje się w nieciekawej sytuacji, ponieważ używany dzisiaj silnik był już drugim z ośmiu, jakie kierowca może użyć podczas całego sezonu.
Nie był zachwycony po porannej sesji także Robert Kubica. Jak stwierdził brakowało jego bolidowi przyczepności, szczególnie kiedy samochód był mniej obciążony paliwem.
Zespołem próbującym dotrzymać kroku czołówce był jak zwykle Red Bull. Sebastian Vettel i Mark Webber bezproblemowo pracowali nad przygotowaniem do jutrzejszych kwalifikacji.
Wyniki pierwszych dwóch sesji treningowych przed GP Chin można zobaczyć na następnej stronie:
Sesja 1
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:36.677 |
– |
15 |
2 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:36.748 |
0.071 |
17 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:36.775 |
0.098 |
19 |
4 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:37.509 |
0.832 |
14 |
5 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1:37.601 |
0.924 |
20 |
6 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:37.716 |
1.039 |
17 |
7 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:37.745 |
1.068 |
25 |
8 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:37.980 |
1.303 |
17 |
9 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:38.008 |
1.331 |
13 |
10 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:38.098 |
1.421 |
19 |
11 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1:38.161 |
1.484 |
19 |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1:38.375 |
1.698 |
21 |
13 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1:38.421 |
1.744 |
19 |
14 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1:38.569 |
1.892 |
20 |
15 |
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:38.618 |
1.941 |
26 |
16 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:38.678 |
2.001 |
17 |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1:39.939 |
3.262 |
5 |
18 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:41.531 |
4.854 |
22 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:41.779 |
5.102 |
23 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:41.830 |
5.153 |
20 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:42.181 |
5.504 |
27 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:43.875 |
7.198 |
23 |
23 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:43.949 |
7.272 |
20 |
24 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
– |
– |
6 |
Sesja 2
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:35.217 |
– |
26 |
2 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:35.465 |
0.248 |
22 |
3 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:35.593 |
0.376 |
26 |
4 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:35.602 |
0.385 |
28 |
5 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1:35.791 |
0.574 |
30 |
6 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:35.995 |
0.778 |
29 |
7 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:36.254 |
1.037 |
31 |
8 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1:36.377 |
1.16 |
43 |
9 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:36.389 |
1.172 |
29 |
10 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:36.604 |
1.387 |
33 |
11 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.944 |
1.727 |
36 |
12 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:36.986 |
1.769 |
27 |
13 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1:37.421 |
2.204 |
32 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1:37.431 |
2.214 |
33 |
15 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:37.657 |
2.44 |
30 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:37.804 |
2.587 |
31 |
17 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1:37.867 |
2.65 |
29 |
18 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:39.624 |
4.407 |
35 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:39.947 |
4.73 |
30 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:40.233 |
5.016 |
27 |
21 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:41.008 |
5.791 |
32 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:41.107 |
5.89 |
28 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:41.345 |
6.128 |
32 |
25 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
– |
– |
– |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: